توجه متن فرامین، قوانین، بخش‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها، تصویب‌نامه‌ها، آرای شورای عالی مالیاتی، آرای دیوان عدالت اداری، و مقررات قانون موسوم به تجمیع عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، خلاء موضوعات مدون و در دسترس و مجموعه‌ای كامل و بی نیاز از جستجوهای گاه نافرجام را پر كرده است. نیز در كنار آنها، گزیده سایر قوانین كه حاوی مطلب مالیاتی هستند، علاوه بر سهولت دسترسی، نگرش یك‌پارچه و كلی قانون‌گذار به امر مالیات را به خوبی نمایان می‌سازد. بیشتر بخوانید >>

كد مورد نظر را وارد كنيد:

2931

1229/210
24 فروردين 1389
بخش‌نامه
اعلام سقف میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق و اشخاص مشمول حکم ماده 85 در سال 1389
85,84

مخاطبین: ادارات کل امور مالیاتی/ اشخاص حقیقی و حقوقی پرداختکنندگان حقوق

موضوع: اعلام سقف میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق و اشخاص مشمول حکم ماده 85 در سال 1389

بنا به جزء (و) بند 7 قانون بودجه سال 1389 کل کشور، سقف معافیت مالیاتی موضوع مواد (84) و (85) قانون مالیات‌های مستقیم برای سال 1389 مبلغ پنجاه و دو میلیون و پانصد هزار ریال (52.500.000) ریال در سال تعیین شده است و حسب مفاد جزء (ز) بند مذکور مالیات بر درآمد حقوق کارکنان وزارت‌خانه‌ها و مؤسسات، شرکت‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی موضوع مواد (1)، (2)، (4) و قسمت اخیر ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری، قضات، اعضای هیأت علمی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی پس از کسر معافیت مذکور و سایر معافیت‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب 27/11/1380 به نرخ مقطوع ده درصد (10%) به شرح جدول پیوست شماره (1) خواهد بود.

بنابراین در مورد سایر حقوق بگیران (شامل کارکنان شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، نهادهای عمومی غیردولتی و مشمولین قانون کار و ...) پس از کسر معافیت مزبور و سایر معافیت‌های مقرر در قانون مالیات‌های اخیرالذکر تا مبلغ چهل و دو میلیون (42.000.000) ریال به نرخ ده درصد (10%) و نسبت به مازاد آن به نرخ‌های مقرر در ماده (131) قانون مالیات‌های مزبور مشمول مالیات بر درآمد حقوق به شرح جدول پیوست شماره (2) خواهد بود.

ضمناً بنا به جزء (ط) بند (8) قانون بودجه مذکور مالیات حقوق کلیه کارکنان شرکت‌های واگذار شده (سهام کنترلی) از زمان اجرای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی (31/5/87) براساس نرخ مالیاتی قبل از واگذاری محاسبه و پرداخت خواهد شد. 

امیرحسن علی‌حکیم ـ معاون فنی و حقوقی 

 

جدول پیوست (1)

جدول مالیات بر درآمد حقوق کارکنان وزارت‌خانه‌ها و مؤسسات، شرکت‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی موضوع مواد (1)، (2)، (4) و قسمت اخیر ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری، قضات، اعضای هیأت علمی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی براساس مواد 84 و 85 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 7/11/1380 و جزء (و) و (ز) بند (7) قانون بودجه سال 1389 کل کشور  

 (ارقام به ریال)

حقوق ماهانه

حقوق سالانه

درآمد مشمول مالیات سالانه پس از کسر معافیت موضوع ماده 84 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 27/11/80 به موجب قانون بودجه سال 1389 کل کشور به مبلغ 25.500.000 ریال

نرخ ماده 85 (به درصد)

مالیات حقوق سالانه

مالیات حقوق ماهانه

4,375,000

52,500,000

----

----

معاف

معاف

4,500,000

54,000,000

1,500,000

10%

150,000

12,500

5,000,000

60,000,000

7,500,000

10%

750,000

62,500

5,500,000

66,000,000

13,500,000

10%

1,350,000

112,500

6,000,000

72,000,000

19,500,000

10%

1,950,000

162,500

6,500,000

78,000,000

25,500,000

10%

2,550,000

212,500

7,000,000

84,000,000

31,500,000

10%

3,150,000

262,500

7,875,000

94,500,000

42,000,000

10%

4,200,000

350,000

8,000,000

96,000,000

43,500,000

10%

4,350,000

362,500

8,500,000

102,000,000

49,500,000

10%

4,950,000

412,500

9,000,000

108,000,000

55,500,000

10%

5,550,000

462,500

10,000,000

120,000,000

67,500,000

10%

6,750,000

562,500

11,000,000

132,000,000

79,500,000

10%

7,950,000

662,500

12,000,000

144,000,000

91,500,000

10%

9,150,000

762,500

14,000,000

168,000,000

115,500,000

10%

11,550,000

962,500

15,000,000

180,000,000

127,500,000

10%

12,750,000

1,062,500

16,000,000

192,000,000

139,500,000

10%

13,950,000

1,162,500

17,000,000

204,000,000

151,500,000

10%

15,150,000

1,262,500

19,000,000

228,000,000

175,500,000

10%

17,550,000

1,462,500

21,000,000

252,000,000

199,500,000

10%

19,950,000

1,662,500

23,000,000

276,000,000

223,500,000

10%

22,350,000

1,862,500

25,000,000

300,000,000

247,500,000

10%

24,750,000

2,062,500

27,000,000

324,000,000

271,500,000

10%

27,150,000

2,262,500

28,000,000

336,000,000

283,500,000

10%

28,350,000

2,362,500

29,000,000

348,000,000

295,500,000

10%

29,550,000

2,462,500

30,000,000

360,000,000

307,500,000

10%

30,750,000

2,562,500

 تهیه و تنظیم: دفتر فنی مالیاتی و قراردادهای بین‌المللی- گروه حقوق 

 جدول پیوست (2)

جدول مالیات بر درآمد حقوق کارکنان شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، نهادهای عمومی غیردولتی و مشمولین قانون کار و ... براساس جزء (و) و (ز) بند 7 قانون بودجه سال 1389 کل کشور

 (ارقام به ریال)

 

حقوق ماهانه

حقوق سالانه

درآمد مشمول مالیات سالانه پس از کسر معافیت موضوع ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 27/11/80 به مبلغ 52500000 ریال براساس قانون بودجه سال 1389 کل کشور

نرخ ماده 85 (به درصد)

مالیات حقوق سالانه

مالیات حقوق ماهانه

ملاحظات

4,375,000

52,500,000

-----

-----

معاف

معاف

 

4,500,000

54,000,000

1,500,000

10%

150,000

12,500

 

5,000,000

60,000,000

7,500,000

10%

750,000

62,500

 

5,500,000

66,000,000

13,500,000

10%

1,350,000

112,500

 

6,000,000

72,000,000

19,500,000

10%

1,950,000

162,500

 

6,500,000

78,000,000

25,500,000

10%

2,550,000

212,500

 

7,000,000

84,000,000

31,500,000

10%

3,150,000

262,500

 

7,875,000

94,500,000

42,000,000

10%

4,200,000

350,000

 

8,000,000

96,000,000

43,500,000

10،20%

4,500,000

375,000

نسبت به مازاد

8,500,000

102,000,000

49,500,000

10،20%

5,700,000

475,000

 

9,000,000

108,000,000

55,500,000

10،20%

6,900,000

575,000

 

10,000,000

120,000,000

67,500,000

10،20%

9,300,000

775,000

 

11,000,000

132,000,000

79,500,000

10،20%

11,700,000

975,000

 

12,000,000

144,000,000

91,500,000

10،20%

14,100,000

1,175,000

 

12,708,334

152,500,008

100,000,008

10،20%

15,800,002

1,316,667

 

13,000,000

156,000,000

103,500,000

10،20،25%

16,675,000

1,389,583

نسبت به مازاد

13,500,000

162,000,000

109,500,000

10،20،25%

18,175,000

1,514,583

 

14,000,000

168,000,000

115,500,000

10،20،25%

19,675,000

1,639,583

 

15,000,000

180,000,000

127,500,000

10،20،25%

22,675,000

1,889,583

 

16,000,000

192,000,000

139,500,000

10،20،25%

25,675,000

2,139,583

 

17,000,000

204,000,000

151,500,000

10،20،25%

28,675,000

2,389,583

 

19,000,000

228,000,000

175,500,000

10،20،25%

34,675,000

2,889,583

 

21,000,000

252,000,000

199,500,000

10،20،25%

40,675,000

3,389,583

 

23,000,000

276,000,000

223,500,000

10،20،25%

46,675,000

3,889,583

 

25,000,000

300,000,000

247,500,000

10،20،25%

52,675,000

4,389,583

 

25,208,334

302,500,008

250,000,008

10،20،25%

53,300,002

4,441,667

 

26,000,000

312,000,000

259,500,000

10,20,25,30%

56,149,999

4,679,167

نسبت به مازاد

26,500,000

318,000,000

265,500,000

10,20,25,30%

57,949,999

4,829,167

 

27,000,000

324,000,000

271,500,000

10,20,25,30%

59,749,999

4,979,167

 

28,000,000

336,000,000

283,500,000

10,20,25,30%

63,349,999

5,279,167

 

28,500,000

342,000,000

289,500,000

10,20,25,30%

65,149,999

5,429,167

 

29,000,000

348,000,000

295,500,000

10,20,25,30%

66,949,999

5,579,167

 

30,000,000

360,000,000

307,500,000

10,20,25,30%

70,549,999

5,879,167

 

 تهیه و تنظیم: دفتر فنی مالیاتی و قراردادهای بین‌المللی- گروه حقوق

2930

مرتبط با ارزش افزوده
1117
24 فروردين 1389
بخش‌نامه
تسلیم اظهارنامه دوره چهارم مالیات بر ارزش افزوده (زمستان) سال 1388
(ق.م.ب.ا.ا) 21

موضوع: تسلیم اظهارنامه دوره چهارم (زمستان) سال 1388

با عنایت به این‌که برابر مفاد مواد 10 و 21 قانون مالیات بر ارزش افزوده تسلیم اظهارنامه‌های دوره زمستان 1388 این نظام مالیاتی در حال نجام است، ضروری است کلیه ادارات کل امور مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده مجری این نظام مالیاتی اقدامات زیر را به مورد اجرا گذارند:

1- جهت تسهیل امور مؤدیان، کلیه واحدهای خدمات مؤدیان که فهرست آنها قبلاً اعلام شده، می‌بایستی به طور تمام وقت آماده پاسخگویی و ارائه خدمات در طول مدت تسلیم اظهارنامه باشند.

2- در صورت کمبود نیروی انسانی در بخش خدمات مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده، کمبود نیروی انسانی برای دورۀ زمانی فوق‌الذکر بایستی به طور موقت از سایر بخش‌ها (به ویژه از بخش حسابرسی مالیات بر ارزش افزوده) تأمین و پس از ایجاد آمادگی‌های لازم در این بخش بکارگیری گردند.

3- استفاده پرسنل بخش مالیات بر ارزش افزوده از مرخصی، در روزهای پایانی مهلت تسلیم اظهارنامه صرفاً در موارد ضروری با تشخیص مدیران‌کل امور مالیاتی صورت خواهد پذیرفت. ضمناً به دلیل حساسیت عملیات و اهمیت نظارت صحیح بر اجرای آن، استفاده مسؤولین حوزۀ مالیات بر ارزش افزوده ادارات کل از مرخصی نیز در این دوره، ضمن رعایت سایر مقررّات، پس از هماهنگی با معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان صورت خواهد پذیرفت.

4- جهت تسهیل امور مؤدیان، ساعات حضور کلیه کارکنان بخش‌های خدمات مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها در سه روز پایانی مهلت تسلیم اظهارنامه، از ساعت 8 صبح لغایت 19 خواهد بود. بدیهی است در ساعات خارج از ساعات اداری معمول تعداد و ترتیب حضور همکاران با توجه به حجم عملیات و به تشخیص مدیران مربوطه تعیین خواهد گردید.

5- جهت تسهیل امور مؤدیان، معاونت مالیات بر ارزش افزوده ضروری است ترتیبی اتخاذ گردد که برگه‌های راهنمای تهیه و ارائه شده تحت عنوان نکاتی پیرامون تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات و عوارض توسط مشمولین ثبت نام و اجرای مالیات بر ارزش افزوده توسط کلیه مسؤولین و کارکنان مالیاتی در بخش‌های اطلاع رسانی، خدمات مؤدیان و حسابرسی مالیات بر ارزش افزوده به دقت مطالعه گردیده و در صورت لزوم در اختیار مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده حوزه آن اداره کل قرار گیرد.

6- ضروری است همکاران در حوزه‌های مختلف معاونت مالیات بر ارزش افزوده ستاد سازمان در این مدت با حضور در اوقات کاری اعلام شده برای ادارات کل و آمادگی کامل، نسبت به پشتیبانی کامل عملیات واحدهای اجرایی این نظام مالیاتی از کلیه ابعاد اقدام نمایند.

7- هر گونه سؤال، ابهام و همچنین مشکلات خاص مؤدیان محترم و ادارات کل امور مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده در این ارتباط بایستی بدون فوت وقت با مسؤولین ذی‌ربط معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان مطرح و نسبت به رفع مشکل اقدام گردد.

8- ادارات کل امور مالیاتی بایستی برابر بخش‌نامه‌های قبلی با راه‌اندازی بخش خدمات الکترونیک در واحدهای خدمات مؤدیان، نسبت به ارائه خدمات اینترنتی به آن دسته از مؤدیان که به هر دلیلی دسترسی و یا توان بهره‌برداری از سامانه اینترنتی عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده را ندارد، عملیات مالیات بر ارزش افزوده ایشان در این چارچوب را به صورت حضوری و با سرعت و کیفیت مطلوب به انجام برسانند.

9- ادارات کل امور مالیاتی مکلفند صرفاً نسبت به دریافت اظهارنامه‌های الکترونیکی اقدام و از دریافت اظهارنامه‌های دستی خودداری نمایند. البته 2 ساعت پایانی آخرین روز مهلت تسلیم اظهارنامه، اظهارنامه دستی آن دسته از مؤدیانی که موفق به ثبت اینترنتی اظهارنامه خود نگردیده‌اند با اخذ تعهد نامه کتبی ثبت اینترنتی توسط مؤدیان محترم (که نمونه آن قبلاً در اختیار ادارات کل قرار گرفته است) و درج اطلاعات مؤدی در فهرست اظهارنامه‌های دستی (که تصویر این فهرست‌ها بایستی حداکثر ظرف مدت دو روز پس از پایان مهلت تسلیم اظهارنامه‌ها به این معاونت ارسال گردد)، پذیرفته و ثبت می‌گردد.

مدیران‌کل محترم امور مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوزده باید از ارائه خدمات در بالاترین سطح به مؤدیان محترم و پاسخگویی سریع، دقیق و مسؤولانه کلیه پرسنل اداره کل تحت مدیریت خود حصول اطمینان نمایند. 

محمدقاسم پناهی- معاون مالیات بر ارزش افزوده

2929

200/652
18 فروردين 1389
بخش‌نامه
اصلاح ماده 48 آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده 219 قانون
219

در کدهای2087، 2123، 2162، 2308، 2634، 2926، 2978 و 3267 موضوعات مرتبط با کد حاضر را خواهید یافت.

 

موضوع: اصلاح ماده 48 آییننامه اجرایی موضوع ماده 219 قانون مالیاتهای مستقیم

احتراماً، پیرو بخش‌نامه شماره 77862/200 مورخ 26/12/88 درخصوص اصلاح ماده 48 آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده 219 قانون مالیات‌های مستقیم، عناوین ممیزین کل مالیاتی و سرممیزین مالیاتی مذکور در متن تبصره (2) الحاقی به ماده 48 آیین‌نامه یاد شده به ترتیب به رؤسای امور مالیاتی و رؤسای گروه مالیاتی اصلاح می‌گردد. 

علی عسکری- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور

2928

200/78012/ص
26 اسفند 1388
دستورالعمل
چگونگی اجرای مقررات تبصره 5 ماده 100 قانون در‌خصوص تعیین درآمد مشمول مالیات و مالیات عملکرد سال 1388 صاحبان وسایط نقلیه عمومی
100

جهت اطلاع از جدیدترین جداول مربوط به درآمد مشمول مالیات مرتبط با موضوع این کد، لطفاٌ ضمائم کد 3285 را ملاحظه فرمایید.

 

موضوع: چگونگی اجرای مقررّات تبصره 5 ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم درخصوص تعیین درآمد مشمول مالیات و مالیات عملکرد سال 1388 صاحبان وسایط نقلیه عمومی

بنا به اختیار حاصل از تبصره 5 ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم و به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین درآمد مشمول مالیات صاحبان وسایط نقلیه عمومی، به آن اداره کل اجازه داده می‌شود تا درآمد مشمول مالیات عملکرد سال 1388 صاحبان وسایط نقلیه عمومی موضوع بند (ج) ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم را با رعایت توصیه‌های این دستورالعمل با نظر اتحادیه‌های مربوط تعیین و مالیات متعلقه را که قطعی خواهد بود وصول نماید. 

گروه‌بندی استان‌ها:

استان‌های کشور با توجه به امکانات و شاخص‌های مؤثر و به لحاظ وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیز شرایط جوی به گروه‌های زیر تقسیم می‌گردند:

گروه (1): استان تهران.

گروه (2): استان‌های آذربایجان‌شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، قزوین، گیلان، هرمزگان و مازندران.

گروه (3): استان‌های آذربایجان‌غربی، کرمان، گلستان، سمنان، زنجان، قم، همدان، مرکزی، یزد، بوشهر و خوزستان.

گروه (4): استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، لرستان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل.

گروه (5): ستان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کردستان و ایلام. 

مقررّات خاص:

1- شهر یا شهرستان‌های تابعه غیر از مراکز استان‌ها با در نظر گرفتن شاخص‌های مذکور به دو طبقه شامل: شهرستان‌های طبقه (الف) و شهرستان‌های طبقه (ب)، توسط مدیران‌کل امور مالیاتی استان‌ها و اتحادیه‌های مربوط، تقسیم می‌گردند.

2- ادارات کل امور مالیاتی در توافقات ترتیبی اتخاذ نمایند تا اتحادیه‌های مربوط، حداکثر تاپایان خردادماه سال 1389 لیست اعضای خود را به ادارات امور مالیاتی ذی‌ربط ارائه نمایند.

3- ادارات کل امور مالیاتی گروه‌های استانی 2 الی 5 می‌توانند، درآمد مشمول مالیات صاحبان انواع تاکسی‌های شهری و همچنین تاکسی‌های پایانه‌ها شامل: فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری (پایانه‌های مربوط به اتوبوس و مینی‌بوس) و امثالهم را (بدون توجه به ضرایب جدول الگوی بند 5 ذیل) حسب مورد با هماهنگی و نظراتحادیه‌های مربوط براساس میزان فعالیت اقتصادی و درآمد واقعی آنان تعیین نمایند.

توجه: استان تهران (امور مالیاتی شهر و استان تهران) مطابق جدول 1 پیوست با رعایت ضرایب بند 5 این دستورالعمل اقدام نمایند.

4- استان‌هایی که به لحاظ شرایط آب و هوایی دارای وضعیت خاص از قبیل زمستان‌های بسیار سرد و طولانی و یخ بندان می‌باشند، ادارات کل امور مالیاتی مربوط مجاز هستند در مورد ماشین‌آلات موضوع جداول 9 الی 14 پیوست، متناسب با مدت فعالیت آنان (که کمتر از 9 ماه در سال نباشند) با نظر اتحادیه‌های ذی‌ربط درخصوص تعیین درآمد مشمول مالیات اعضا، به نسبت درآمد مشمول مالیات مندرج در جداول مذکور پیوست اقدام نمایند.

5- درآمد مشمول مالیات صاحبان وسایط نقلیه عمومی موضوع جداول 1 الی 4 و نیز وسایط نقلیه عمومی تا ظرفیت 7 تن موضوع جداول 6 الی 8 پیوست، با اعمال ضرایب جدول زیر تعیین گردد. 

جدول الگوی درصدهای موضوع تعیین درآمد مشمول مالیات عملکرد سال 1387 صاحبان وسایط نقلیه عمومی گروههای استانی، نسبت به ارقام مندرج در جداول پیوست

گروه‌بندی استان‌ها/

شهرها/شهرستان‌ها

استان گروه (1)

استان‌های گروه (2)

استان‌های گروه (3)

استان‌های گروه (4)

استان‌های گروه (5)

مراکز استان

100%

95%

90%

85%

80%

شهرها/ شهرستان‌های طبقه (الف)

95%

90%

85%

80%

75%

شهرها/شهرستان‌های طبقه (ب)

90%

85%

80%

75%

70%

توجه: اتوبوس‌های برون شهری موضوع جدول 5 و انواع وسایط نقلیه عمومی باربری و تریلی‌کش با ظرفیت بالای 7 تن موضوع جداول 6 الی 8، و کلیه وسایط نقلیه عمومی موضوع جداول 9 الی 14 پیوست، مشمول ضرایب جدول الگوی فوق نبوده و درآمد مشمول مالیات آنها براساس مبالغ تعیین شده در جداول پیوست محاسبه و تعیین گردد. 

مقررّات عمومی

6- شرط برخورداری صاحبان وسایط نقلیه عمومی از ضوابط و مقررّات این دستورالعمل، تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1388 در موعد مقرر قانونی می‌باشد. درآمد مشمول مالیات مؤدیانی که از تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر خودداری نمایند، از طریق رسیدگی تعیین خواهد شد.

7- مالیات‌های مکسوره مؤدیان در اجرای ماده 104 قانون مالیات‌های مستقیم، با احتساب درآمد مشمول مالیات حاصل از قرارداد مربوطه، با رعایت مقررّات از مالیات تعیین شده قابل کسر می‌باشد.

8- در مواردی که مشخص گردد مؤدی تمام یا قسمتی از سال مالیاتی را ترک کسب نموده و یا به عللی خارج از اختیار آنان (از قبیل: اسقاط وسیلۀ نقلیه و از رده خارج کردن، تصادف وسیلۀ نقلیه، توقیف، فوت مالک و غیره)، قادر به انجام فعالیت نبوده است و این امر مورد تأیید هیأت حل اختلاف مالیاتی قرار گیرد، درآمد مشمول مالیات آنها به نسبت مدت فعالیت محاسبه و مالیات متعلقه وصول گردد.

9- درآمد مشمول مالیات صاحبان وسایط نقلیه عمومی صفر کیلومتر که وسیلۀ نقلیه خود را در ضمن سال (1388) شماره‌گذاری و تحویل گرفته‌اند، به نسبت مدت مانده سال با کسر 30 روز بعد از تاریخ تحویل وسیلۀ نقلیه (بر مبنای تاریخ مندرج در نامه تحویلی آن توسط نمایندگی مربوط) تعیین گردد.

10- در مواردی که وسیلۀ نقلیه عمومی بیش از یک مالک داشته باشد، درآمد مشمول مالیات شرکاء با رعایت مقررّات پس از کسر حداکثر دو معافیت موضوع ماده 101 قانون مالیات‌های مستقیم محاسبه و مالیات متعلق نسبت به سهم هر یک از شرکاء وصول گردد.

11- در مواردی که وسیلۀ نقلیه بیش از یک مالک داشته باشد و مالکین هر کدام ساکن شهرستان‌های مختلف باشند اداره امور مالیاتی محل استقرار اتحادیه ذی‌ربط، ذی‌صلاح برای توافق می‌باشد.

12- درآمد مشمول مالیات صاحبان مؤسسات حمل و نقل شهری (مشمولین بند «الف» ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم) و آژانس‌های کرایه اتومبیل (مشمولین بند «ب» ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم)، مشمول این دستورالعمل نبوده و توسط واحد مالیاتی ذی‌ربط مورد رسیدگی قرار گیرند.

13- وسایط نقلیه عمومی که به موجب قرارداد اجاره به شرط تملیک به اشخاص حقیقی واگذار می‌گردد، یا به نحوی از انحاء از بانک‌ها، مؤسسات اعتباری مجاز غیربانکی، شرکت‌های خودروسازی، لیزینگ و مشابه آن تسهیلات دریافت می‌نمایند، از تاریخ انعقاد قرارداد با شخص مذکور همانند مالک رفتار شده، و درآمد مشمول مالیات این دسته از صاحبان وسایط نقلیه، در صورت ارائه اسناد و مدارک مثبته مبنی بر پرداخت اقساط،30% کمتر از درآمد مشمول مالیات جداول پیوست با رعایت سایر ضوابط تعیین گردد.

14- صاحبان وسایط نقلیه عمومی که اتحادیه مربوط به آنها، در اجرای تبصره 5 ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم با ادارات کل/ ادارات امور مالیاتی ذی‌ربط توافق ننمایند، یا اساساً فاقد اتحادیه باشند، در صورت رعایت شرایط و مقررّات مربوط در این دستورالعمل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی، مشمول طرح خوداظهاری موضوع ماده 158 قانون مالیات‌های مستقیم قرار می‌گیرند. در این صورت دو درصد (2%) از مؤدیان این بند، طبق نظر مدیرکل امور مالیاتی مربوط، (به شرط آنکه مالیات عملکرد سال 85 و 86 آنان از طریق نمونه انتخابی یا غیره، مورد رسیدگی و قطعی نگردد) به عنوان نمونه برای رسیدگی انتخاب خواهند شد.

15- طبق مواد 137، 165 و 172 قانون مالیات‌های مستقیم هزینه‌های درمانی، حق بیمه پرداختی، خسارات وارده، وجوه پرداختی و یا کمک‌های بلاعوض در صورتی که مستند به مدارک از مراجع ذی‌ربط باشد، با رعایت مقررّات قانونی از درآمد مشمول مالیات مؤدی قابل کسر می‌باشد.

16- درآمد مشمول مالیات صاحبان انواع وسایط نقلیه سواری پلاک سفید و همچنین سواری‌های کرایه آژانس‌ها یا مؤسسات تحت نظارت تاکسیرانی و یا مراجع ذی‌ربط اعم از دولتی، خصوصی، نهادها و شهرداری‌ها و...، که عمدتاً به حمل و نقل مسافر در سطح شهر اشتغال دارند، برابر جدول مالیات انواع تاکسی‌ها و در صورتی که صرفاً بین شهری یا فرودگاهی فعالیت می‌نمایند، با اضافه ده درصد (10%) به درآمد مشمول مالیات آنها نسبت به ردیف مربوط در جدول انواع تاکسی محاسبه و وصول گردد.

17- درآمد مشمول مالیات صاحبان انواع وسایط نقلیه وانت بار پلاک سفید و همچنین وانت بارهای کرایه آژانس‌ها یا مؤسسات تحت نظارت مراجع ذی‌ربط اعم از دولتی، خصوصی، نهادها و شهرداری‌ها و ...، که عمدتاً به حمل و نقل کالا و غیره در سطح شهر اشتغال دارند، برابر جدول مالیات انواع وانت بار و در صورتی که صرفاً بین شهری یا فرودگاهی فعالیت می‌نمایند، با اضافه ده درصد (10%) به درآمد مشمول مالیات آنها نسبت به ردیف مربوط در جدول انواع وانت بار محاسبه و وصول گردد.

18- درآمد مشمول مالیات تعیین شده در جدول پیوست، برای یک سال مالی (عملکرد سال 1388) بوده و در صورت انتقال وسیلۀ نقلیه عمومی در طول سال، مالک/ مالکان اعم از فروشنده و خریدار، نسبت به مدتی که آن وسیلۀ نقلیه را در اختیار دارند مؤدی مالیاتی شناخته شده و مالیات آنها نسبت به مدت و همچنین قدرالسهم حاصل از شراکت، با احتساب معافیت موضوع ماده 101 قانون مالیات‌های مستقیم طبق مقررّات، مطابق جداول مربوط محاسبه و وصول گردد.

19- هرگاه طبق اسناد و مدارک مثبته بدست آمده برای هر یک از مؤدیان مشمول این دستورالعمل مشخص گردد، درآمد مشمول مالیات حاصل از آن، با درآمد مشمول مالیات موردتوافق یا ابرازی حسب مورد اختلاف داشته باشد، در این صورت با رعایت مقررّات، مالیات مابه‌التفاوت وفق مقررّات قابل مطالبه و وصول خواهد بود.

20- اتحادیه‌های مربوطه مکلف گردند ضمن رعایت ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم از ارائه هر گونه خدمات از قبیل صدور یا تمدید پروانه مربوط، کارنامه تاکسیرانی و مجوز تردد و سایر تسهیلات، قبل از مطالبه مفاصا حساب مالیاتی خودداری و اعضای خود را جهت پرداخت مالیات متعلقه به ادارات امور مالیاتی مربوط راهنمایی نمایند.

21- در صورتی که ظرفیت بار و همچنین نوع و مدل ساخت خودروهای عمومی مانند: انواع کامیون و تریلی، ماشین‌آلات راهسازی و صنعتی و غیره، در اسناد مربوط مشخص نباشد اداره کل یا اداره امور مالیاتی مربوط با استعلام از مراجع ذی‌صلاح و با اخذ مستندات لازم، مشخصات وسایط نقلیه و ظرفیت خالص بار خودروی مورد نظر را شناسایی، و طبق جداول پیوست نسبت به تعیین درآمد مشمول مالیات اقدام نمایند.

22- اتحادیه‌های مربوط، با رعایت شرایط این دستورالعمل می‌توانند، منحصراً از بین اعضایی که مشمول مالیات می‌گردند، درآمد مشمول مالیات حداکثر ده درصد (10%) از این عده را با توجه به وضعیت و شرایط خاص، که از درآمد کمتری برخوردار بوده‌اند، به میزان کمتر از موارد تعیین شده، تعیین نمایند.

23- درآمد مشمول مالیات و مالیات تعیین شده، مطابق شرایط و مقررّات این دستورالعمل قطعی می‌باشد. لذا ادارات کل امور مالیاتی ترتیبی اتخاذ نمایند، تا مالیات متعلقه با رعایت ماده 167 قانون مالیات‌های مستقیم، حداکثر تا پایان آبان‌ماه سال 1389 مورد وصول قرار گیرد.

24- درآمد مشمول مالیات صاحبان سایر وسایط نقلیه عمومی که در جداول پیوست قید نگردیده است، نحوه چگونگی و تعیین آن، با اتحادیه‌ها و ادارات کل امور مالیاتی ذی‌ربط خواهد بود.

25- صاحبان مشاغل موضوع ماده 81 قانون مالیات‌های مستقیم، و همچنین صاحبان کارگاه‌های تولیدی و فروشگاه‌ها و نظایر آن، در صورتی که ماشین‌آلات و وسایط نقلیه عمومی متعلق به خود را، صرفاً برای فعالیت‌های شغلی مذکور و مربوط به خود به‌کار می‌گیرند به شرط ارائه اسناد و مدارک مثبته مورد تأیید اتحادیه ذی‌ربط و رییس امور مالیاتی مربوط، کلاً مشمول مالیات مشاغل صاحبان وسایط نقلیه عمومی نخواهد بود. 

علی عسکری- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور

2927

منسوخ
200/77916
26 اسفند 1388
بخش‌نامه
ارزش انواع ماشین‌آلات راه‌سازی، کشاورزی و موتورسیکلت تولید و مونتاژ داخل و وارداتی

2926

200/77862
26 اسفند 1388
بخش‌نامه
اصلاح ماده 48 آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده 219 قانون
219

 

در کدهای2087، 2123، 2162، 2308، 2634، 2929،2978 و 3267 موضوعات مرتبط با کد حاضر را خواهید یافت.

 

موضوع: اصلاح ماده 48 آییننامه اجرایی موضوع ماده 219 قانون مالیاتهای مستقیم

بنا به اختیار حاصل از ماده 219 قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب 27/11/80 و با عنایت به مفاد ماده 245 قانون مذکور و پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور که در تاریخ 21/12/88 به تصویب وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی رسیده است، تبصره ذیل ماده 48 آیین‌نامه اجرایی ماده 219 مذکور به تبصره 1 تبدیل و متن زیر به عنوان تبصره 2 به ماده 48 آیین‌نامه مزبور الحاق می‌گردد:

«سازمان می‌تواند در استان‌ها به استثناء شهر تهران مادام که برای عضویت در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی کارمند واجد شرایط وجود نداشته باشد، نمایندگان خود را در هیأت‌های مذکور از بین رؤسای امور مالیاتی با سابقه کمتر از یک سال یا رؤسای گروه مالیاتی با رعایت شرایط مقرر قانونی انتخاب نماید.» 

علی عسکری- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور 

شماره: 76352/200 تاریخ: 17/12/1388

جناب آقای دکتر حسینی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

سلام علیکم

احتراماً، به استحضار می‌رساند، نظر به این‌که برخی از ادارات کل امور مالیاتی استان‌های کشور (به جز تهران) در رابطه با تأمین نیروی انسانی مورد نیاز به عنوان نماینده سازمان امور مالیاتی کشور در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی موضوع بند 1 ماده 244 قانون مالیات‌های مستقیم با التفات به مفاد آیین‌نامه اجرایی ماده 219 قانون مالیات‌های مستقیم و ماده 48 اصلاحی آنکه بنا به پیشنهاد شماره 83150 مورخ 19/9/86 این سازمان به تصویب آن مقام در سال گذشته رسیده و جهت اجرا طی بخش‌نامه شماره 18720 مورخ 1/3/1387 ابلاغ گردیده است، بنا به دلایلی از جمله عدم تمایل و اقبال رؤسای امور مالیاتی (ممیزین کل) برای انتصاب به سمت نمایندگی هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی، با مشکلات جدی مواجه می‌باشند و لذا در حال حاضر رفع این مشکل به لحاظ اهمیت هیأت‌های مذکور برای دادرسی مالیاتی و حل و فصل دعاوی مالیاتی و رفع اختلاف مالیاتی مؤدیان و نیز تأمین به موقع وصولی مالیات‌های پیش‌بینی شده در قوانین بودجه سالانه کشور، از اولویت خاصی برخوردار می‌باشد. بنابراین چنانچه به مصلحت می‌دانند موافقت فرمایند متن پیوست به منظور راه‌گشایی و حل مشکلات موصوف با تصویب آن مقام به مرحله اجرا درآید. 

علی عسکری- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور

شماره: 58449/210/د تاریخ: 27/11/1388

جناب آقای دکتر عسکری رییس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور

سلام علیکم

احتراماً، بازگشت به ارجاع نامه شماره 55362/243/د مورخ 26/10/88 اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری، به استحضار می‌رساند:

مطابق ماده 245 قانون مالیات‌های مستقیم، نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور عضو هیأت از بین کارمندان سازمان مذکور که دارای حداقل ده سال سابقه خدمت بوده و لااقل شش سال آن را در امور مالیاتی اشتغال داشته و در امر مالیاتی بصیر و مطلع باشند انتخاب خواهند شد.

در راستای توجه سازمان به تحقق عدالت مالیاتی و بالمال دادرسی عادلانه مالیاتی از طریق انتخاب و انتصاب نمایندگان بصیر و کاردان و مطلع و با تجربه، بنا به پیشنهاد سازمان و موافقت وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی وقت، ماده 48 آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده 219 قانون مالیات‌های مستقیم به شرح ذیل اصلاح و طی بخش‌نامه شماره 1820 مورخ 1/3/1387 ابلاغ گردید.

 نمایندگان سازمان امور مالیاتی عضو هیأت، از بین کارمندان واجد شرایط سازمان که لااقل یک سال از سابقه امور مالیاتی آنان در شغل رییس امور مالیاتی یا پست‌های بالاتر باشد و در امر مالیاتی بصیر و مطلع باشند انتخاب می‌شوند.

علی‌ایحال برخی مدیران‌کل محترم امور مالیاتی استان‌ها (از جمله چهارمحال و بختیاری) به علت:

الف- مشکلات منابع انسانی

ب- عدم تمایل رؤسای امور مالیاتی جهت پذیرش این پست

ج- کافی دانستن تحصیلات و تجربه رؤسای گروه مالیاتی جهت انتصاب به پست نمایندگی و ... پیشنهاد انتصاب رؤسای گروه مالیاتی را به سمت مورد نظر مطرح می‌نمایند.

تبصره یک ماده (58) آیین‌نامه اجرایی ماده 219 قانون مالیات‌های مستقیم و ماده 25 قانون مالیات بر ارزش افزوده که در دی‌ماه 1387 در 67 ماده و 34 تبصره بنا به پیشنهاد سازمان امور مالیات‌های کشور به تصویب وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی رسیده، راهکار حل مشکل مورد بحث را به شرح ذیل ارائه نموده، لیکن به علت عدم ابلاغ تاکنون به اجرا در نیامده است.

سازمان می‌تواند در استان‌ها به استثناء شهر تهران مادام که برای عضویت هیأت حل اختلاف مالیاتی کارمند واجد شرایط مطابق این آیین‌نامه وجود نداشته باشد، با پیشنهاد معاونت تخصصی ذی‌ربط و موافقت رییس کل سازمان نمایندگان خود را در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی از بین ممیزین کل مالیاتی با سابقه کمتر از یک سال و یا سرممیزین مالیاتی با رعایت شرایط مقرر در قانون انتخاب نماید.

مراتب جهت دستور مقتضی ایفاد می‌گردد.

امیرحسن علی‌حکیم- معاون فنی و حقوقی

شماره: 55362/243/د تاریخ: 26/10/1388

جناب آقای رسولزاده مدیرکل محترم دفتر هماهنگی هیأتهای حل اختلاف مالیاتی

سلام علیکم

احتراماً، بدین وسیله تصویر نامه شماره 30/3065/88/118 مورخ 30/9/1388 اداره کل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری عنوان جناب آقای دکتر عسکری رییس کل محترم سازمان متبوع درخصوص ردیف‌های سازمانی (بلا تصدی) نماینده هیأت حل اختلاف مالیاتی استان مذکور و مشکلات مطروحه به لحاظ ارتباط موضوع به پیوست ایفاد می‌گردد. 

محمود فرجاد- مدیرکل امور اداری و رفاه

شماره: 30/3065/88/118 تاریخ: 30/09/1388

برادر گرامی جناب آقای دکتر عسکری- مشاور محترم وزیر و رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور

سلام علیکم 

احتراماً، به استحضار می‌رساند چند سالی است که این اداره کل با وجود 4 پست سازمانی هیأت‌های حل اختلاف فاقد نیروی شاغل در پست‌های مذکور بوده و فقط یک نفر نیروی شاغل داشته که آن هم مأمور به خدمت در استان دیگری بوده است.

لذا با عنایت به توجه سازمان مالیاتی کشور به دادرسی مالیاتی که اهمیت ویژه‌ای را برای هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی قائل شده است اینجانب از زمان تصدی مدیریت اداره کل مالیاتی این استان (اسفند 87) کراراً هم با مکاتبه و هم با مذاکره خواهان استفاده از رؤسای گروه مالیاتی با سابقه، تحصیلات و تجربه کافی جهت انتصاب به پست نمایندگی سازمان در هیأت‌های حل اختلاف بوده‌ام لکن در پاسخ مسؤولین محترم ذی‌ربط شرایط آیین‌نامه 219 را مطرح نموده و تاکنون موضوع حل نشده است. خواهشمند است با توجه به مشکلات نیروی انسانی و عدم تمایل رؤسای امور مالیاتی (ممیزین کل) برای انتصاب به پست نمایندگی هیأت‌های حل اختلاف و همچنین اهمیت هیأت‌های حل اختلاف برای حل و فصل دعاوی مؤدیان، تسریع در انجام امورات این استان و استان‌های مشابه و نیروی انسانی موجود که پاسخگوی نیاز اداری نمی‌باشد دستور فرمایید نسبت به موضوع تجدیدنظر گردیده و مشکل لاینحل هیأت‌های حل اختلاف را مرتفع فرمایند. لازم به ذکر است در حال حاضر هیأت‌های حل اختلاف این استان با پیگیری و پیشنهاد اینجانب با حضور 6 نفر از رؤسای امور و گروه مالیاتی با حفظ سمت مشغول انجام وظیفه می‌باشند قبلاً از دستور مساعد حضرتعالی سپاسگزارم. 

بهادر بهمنی- مدیرکل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری

2925

مرتبط با ارزش افزوده
31051
26 اسفند 1388
بخش‌نامه
اشتباه واریزی مالیات و عوارض مؤدیان
(ق.م.ب.ا.ا) 39,21

موضوع: اشتباه واریزی مالیات و عوارض مؤدیان

احتراماً، در راستای تکریم مؤدیان محترم مالیاتی، ضمن ارسال تصویر بخش‌نامه شماره 55/36911/ب مورخ 9/12/88 اداره کل خزانه، مبنی بر صدور مجوز جابجایی وجوه اشتباه واریزی به حساب‌های رابط درآمدی مالیات و عوارض ارزش افزوده، مقتضی است ادارات کل امور مالیاتی استان‌ها با هماهنگی خزانه معین استان و اداره کل امور مالیاتی مؤدیان بزرگ و مالیات بر ارزش افزوده شهر تهران با هماهنگی اداره کل خزانه نسبت به معرفی نمونه امضاء مدیرکل و ذی‌حساب ذی‌ربط به بانک ملی شعبه مربوط اقدام تا امکان جابجایی وجوه اشتباه واریزی صرفاً در چارچوب حساب‌های رابط مالیات و عوارض ارزش افزوده در همان منبع یا منایع دیگر فراهم گردد. 

محمدقاسم پناهی- معاون مالیات بر ارزش افزوده

2924

مرتبط با ارزش افزوده
31091
26 اسفند 1388
بخش‌نامه
فهرست عناوین کالاها و خدمات مندرج در ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده
(ق.م.ب.ا.ا) 12

مطالب بیشتر و آخرین فهرست اعلام شده را در کدهای مرتبط (و کدهای 3059 و 3123 ) ملاحظه فرمایید.

 

موضوع: فهرست عناوین کالاها و خدمات مندرج در ماده (12) قانون مالیات بر ارزش افزوده

فهرست عناوین کالاها و خدمات معاف موضوع ماده (12) قانون مالیات بر ارزش افزوده همراه با کد HS جهت اطلاع و اقدام لازم به پیوست ارسال می‌گردد.

شایان ذکر است چنانچه درخصوص سایر کالاها و خدماتی که در فهرست مذکور درج نگردیده، سؤالاتی در رابطه با معافیت آنها مطرح باشد، کماکان می‌بایستی پس از کسب نظر دفتر امور فنی، حقوقی و اعتراضات این معاونت اقدام گردد.

ضمناً شایسته است ادارات کل امور مالیاتی نظرات خود را درخصوص فهرست مذکور اعلام، تا پس از انجام بررسی‌های لازم در به روز رسانی آتی فهرست لحاظ گردد. 

محمدقاسم پناهی- معاون مالیات بر ارزش افزوده

2923

مرتبط با ارزش افزوده
200/77496
24 اسفند 1388
بخش‌نامه
تسلیم اظهارنامه مالیاتی دوره چهارم مالیات بر ارزش افزوده (فصل زمستان) سال 1388
(ق.م.ب.ا.ا) 33,21

موضوع: تسلیم اظهارنامه مالیاتی دوره چهارم (فصل زمستان) سال 1388

نظر به درخواست‌های مؤدیان محترم مشمول مرحله اول و دوم ثبت نام و اجرای مالیات بر ارزش افزوده و به منظور تکریم مؤدیان گرامی و فراهم آوردن زمینه اجرای تکالیف قانونی برای آنان بالاخص مؤدیان مشمول مرحله دوم ثبت نام، بنا به اختیار حاصل از قانون و مقررّات مالیات بر ارزش افزوده مقرر می‌دارد:

ادارات کل امور مالیاتی مؤظفند در مورد مؤدیان مالیاتی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره چهارم مالیاتی (فصل زمستان) سال 1388 را تا پایان روز سه‌شنبه مورخ 31/01/1389 تسلیم کنند، امکان برخورداری از بخشودگی جرایم عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر برای دوره مزبور و تأخیر در پرداخت مالیات و عوارض متعلق تا تاریخ مذکور، در صورت درخواست کتبی برای مؤدیان فوق‌الذکر فراهم نمایند. 

علی عسکری- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور

2922

44245/257703
23 اسفند 1388
تصویب‌نامه و تصمیم‌نامه
آیین‌نامه اعطای تسهیلات مسکن مهر

تبصره 3 ماده 3 این تصویب‌نامه براساس تصویب‌نامه شماره 31782/ت 44548 ن مورخ 13/02/1389 اضافه شده است.(کدهای مرتبط با این موضوع:2853،2884،2940،2951،2984،3033،3176،3187،3250،3269)

 

دبیر هیأت دولت مصوبه شماره 257703/44245 مورخ 23/12/1388 را خطاب به وزارت مسکن و شهرسازی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور به شرح زیر اعلام نموده است:

نظر به این‌که در آیین‌نامه اعطای تسهیلات مسکن مهر موضوع تصویب‌نامه شماره 257703/44245 مورخ 23/12/1388 متن زیر به عنوان مواد (9) و (10) تحریر شده است لذا مراتب برای اصلاح اعلام می‌شود:

ماده 9- معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور مؤظف است تفاوت نرخ تسهیلات پرداختی تا دوازده درصد (12%) را به عنوان یارانه پیش‌بینی و از طریق بانک مرکزی به بانک عامل پرداخت نماید.

ماده 10- تا زمان پیش‌بینی یارانه، بانک عامل می‌تواند به همان میزان، دولت را بدهکار نماید. 

*یادآور می‌شود متن تصویب‌نامه شماره 257703/44245 مورخ 23/12/1388 هیأت وزیران به شرح زیر است: 

وزیران عضو کارگروه مسکن به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با رعایت تصویب‌نامه شماره 152752/ت 43505هـ مورخ 2/8/1388 آیین‌نامه اعطای تسهیلات مسکن مهر  را به شرح زیر موافقت نمودند: 

آیین‌نامه اعطای تسهیلات مسکن مهر

ماده 1- از ابتدای سال 1389 تسهیلات مسکن مهر در سراسر کشور به واجدین شرایط و با رعایت الگوی مصرف مسکن مهر به صورت قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار درصد (4%) در دوران ساخت و بازپرداخت، پرداخت می‌شود.

تبصره- نرخ تسهیلات در شهر تهران نه درصد (9%) و در مراکز استان هفت درصد (7%) می‌باشد. 

ماده 2- زمان ساخت و بازپرداخت تسهیلات جمعاً پانزده سال و بازپرداخت آن به صورت ساده یا پلکانی در دوره‌های پنج ساله (با انتخاب متقاضی) می‌باشد. (حداکثر دو سال ساخت و سیزده سال بازپرداخت). 

ماده 3- میزان تسهیلات برای ساخت غیر صنعتی تا دویست میلیون (200.000.000) ریال، برای فن‌آوری‌های نو و ساخت صنعتی تا دویست و پنجاه میلیون (250.000.000) ریالو برای مسکن روستایی تا یکصد میلیون (100.000.000) ریال تعیین می‌شود.

تبصره 1- مصادیق و نظام فن‌آوری‌های نو و صنعتی‌سازی توسط وزارت مسکن و شهرسازی مشخص و به بانک عامل اعلام می‌شود.

تبصره 2- چنانچه واحدهای در حال ساخت که قبلاً از تسهیلات مسکن مهر استفاده نموده‌اند با تشخیص وزارت مسکن و شهرسازی نیاز به تسهیلات تکمیلی داشته باشند، این تسهیلات صرفاً در مرحله بعد از سقف کاری و با رعایت سقف پیش‌بینی شده در ماده (3) پرداخت می‌شود. دستورالعمل اجرایی این موضوع ظرف یک ماه توسط وزارت مسکن و شهرسازی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و ابلاغ می‌شود. نرخ تسهیلات تکمیلی در دوران مشارکت مانند نرخ قبلی آن و در دوران بازپرداخت تابع نرخ‌های جدید مقرر در ماده (1) و تبصره آن می‌باشد.

تبصره 3- مابه‌التفاوت نرخ تسهیلات فروش اقساطی در دوران بازپرداخت برای کسانی که قبل از سال 1389 با بانک عامل قرارداد فروش اقساطی امضاء نموده‌اند (حداکثر یک هزار واحد در کشور) با نرخ‌های موضوع این تصمیم‌نامه از محل یارانه پیش‌بینی شده در مصوبه یاد شده تأمین می‌شود. 

ماده 4- مراحل پرداخت تسهیلات موضوع این آیین‌نامه توسط وزارت مسکن و شهرسازی تعیین می‌شود. 

ماده 5- بانک می‌تواند قبل یا در هر مرحله پرداخت تسهیلات، با اخذ ضمانت‌نامه بانکی تمام یا قسمتی از مرحله بعدی تسهیلات را به منظور خرید مصالح و یا تولید صنعتی توسط سازنده پرداخت نماید. 

ماده 6- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کسری نقدینگی مورد نیاز بانک عامل برای طرح مسکن مهر را به نحوه مقتضی تأمین می‌نماید. 

ماده 7- شرایط بازپرداخت تعهدات بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت تأمین مالی مسکن مهر، با توافق طرفین تعیین خواهد شد. 

ماده 8- با توجه به عاملیت بانک مسکن در طرح مسکن مهر، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ترتیبی اتخاذ نماید که حتی‌الامکان تکالیف مازاد بر مسکن مهر، برای بانک مسکن منظور نشود. این تصمیم‌نامه در تاریخ 23/12/1388 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است. 

محمد رضا رحیمی- معاون اول رییس‌جمهور 

2921

منسوخ
200/77250
23 اسفند 1388
بخش‌نامه
جدول ارزش اجاری سال 1388 املاک شهر تهران، شمیران، شهرری و حومه
54

2920

مرتبط با ارزش افزوده
30474
19 اسفند 1388
بخش‌نامه
پیگیری مطالبات معوق (مالیات و عوارض ارزش افزوده)
(ق.م.ب.ا.ا) 33

موضوع: پیگیری مطالبات معوق (مالیات و عوارض ارزش افزوده)

نظر به اهمیت وصول به موقع و سریع مالیات و عوارض ارزش افزوده، با توجه به این‌که مانده مالیات و عوارض ابرازی مؤدیان که در اظهارنامه‌های تسلیمی اعلام می‌گردد، قطعی تلقی و طبق مقررّات اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم قابل مطالبه و وصول می‌باشد. مقتضی است ادارات کل امور مالیاتی مالیات و عوارض ارزش افزوده ابرازی پرداخت نشده هر دوره را حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ انقضای سررسید به مؤدیان ذی‌ربط اعلام و در صورت عدم پرداخت مانده بدهی توسط مؤدیان، طبق مقررّات اجرایی مربوط نسبت به وصول آن اقدام گردد. 

محمدقاسم پناهی- معاون مالیات بر ارزش افزوده

2919

مرتبط با ارزش افزوده
30392
18 اسفند 1388
بخش‌نامه
گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده
(ق.م.ب.ا.ا) 18

 (به کدهای 2786 و 2991 مراجعه فرمایید.)

 

موضوع: گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده

احتراماً، پیرو بخش‌نامه شماره 4936 مورخ 30/2/87 (موضوع صدور گواهی ثبت نام مؤدیان در نظام مالیات بر ارزش افزوده) با عنایت به درخواست‌های ادارات کل و مؤدیان محترم مالیاتی مبنی بر افزایش مدت اعتبار گواهی ثبت نام، بدین‌وسیله به منظور تکریم و تسریع در پاسخگویی مؤدیان محترم مالیاتی مقرر می‌دارد:

ادارات کل امور مالیاتی جهت مؤدیان فاقد بدهی مالیات و عوارض ارزش افزوده گواهی ثبت نام با مدت اعتبار یک سال و جهت مؤدیان دارای بدهی، گواهی ثبت نام با مدت اعتبار شش‌ماه (طبق نمونه پیوست) با در نظر گرفتن شرایط فراخو آنهای مراحل اول، دوم و سوم صادر نمایند. 

محمدقاسم پناهی- معاون مالیات بر ارزش افزوده

گواهی‌نامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده

بدین‌وسیله گواهی می‌گردد:

بنگاه اقتصادی با عنوان... با شماره اقتصادی: ... به عنوان شخصیت حقوقی/ حقیقی با مدیریت: آقای/ خانم ... به نشانی: ... ثبت نام خود را در نظام مالیات بر ارزش افزوده تکمیل نموده است.

شایان ذکر است مؤدیان مرحله ... در نظام مالیات بر ارزش افزوده، مکلف به اجرای تکالیف قانونی از جمله دریافت مالیات و عوارض موضوعه از خریداران و تسلیم اظهارنامه از تاریخ .../ .../ ...13 (به حروف) می‌باشند.

مدت اعتبار این گواهی‌نامه از تاریخ صدور... می‌باشد. 

                                                                              مهر و امضاء

یادآوری:

گواهی‌نامه حاضر جزو اسناد و مدارک دولتی محسوب گردیده و هرگونه دخل و تصرف و همچنین جعل آن مشمول قوانین و مقررّات مربوطه خواهد بود.

2918

مرتبط با ارزش افزوده
30339
18 اسفند 1388
بخش‌نامه
وصول درآمدهای مالیاتی ارزش افزوده
(ق.م.ب.ا.ا) 21

موضوع: وصول درآمدهای مالیاتی ارزش افزوده

احتراماً، در راستای تحقق درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال 1388 در بخش مالیات بر ارزش افزوده مقتضی است ادارات کل امور مالیاتی با برنامه‌ریزی مناسب، ضمن استخراج فهرست مؤدیان بدهکار دوره‌های پاییز سال 1387 لغایت پاییز سال 1388 مالیات بر ارزش افزده، نسبت به پیگیری و وصول مطالبات معوق با اولویت مؤدیان بزرگ اقدام نمایند.

مسؤولیت حسن اجرای این بخش‌نامه با مدیران‌کل محترم امور مالیاتی می‌باشد. 

محمدقاسم پناهی- معاون مالیات بر ارزش افزوده

2917

29807
10 اسفند 1388
بخش‌نامه
ابلاغ دستورالعمل و گزارش رسیدگی جهت دوره‌های مالیاتی ارزش افزوده
(ق.م.ب.ا.ا) 26

 (به کدهای 2823 و 2861 و 2885 مراجعه فرمایید.)

 

موضوع: ابلاغ دستورالعمل و گزارش رسیدگی جهت دورههای مالیاتی ارزش افزوده

پیرو بخش‌نامه شماره 51465/200/ص مورخ 30/4/1388 و در اجرای مواد 25 و 26 قانون مالیات بر ارزش افزوده بدین وسیله اعلام می‌دارد، دستورالعمل و گزارش رسیدگی به عملکرد مؤدیان که طی بخش‌نامه مذکور به ادارات کل امور مالیاتی ابلاغ گردیده است، برای رسیدگی دوره‌های مالیاتی بعدی مؤدیان نیز قابل اجرا می‌باشد. مقتضی است ادارات کل امور مالیاتی در انتخاب پرونده‌های مؤدیان جهت رسیدگی اولویت‌های تعیین شده در دستورالعمل رسیدگی را به دقت مورد توجه قرار دهند. 

محمدقاسم پناهی- معاون مالیات بر ارزش افزوده

2916

مرتبط با ارزش افزوده
55/36911/ب
9 اسفند 1388
بخش‌نامه
جابجایی وجوه واریزی مالیات بر ارزش افزوده از محل حساب‌های رابط درآمدی غیر قابل برداشت
(ق.م.ب.ا.ا)

سازمان امور اقتصادی و دارایی استان

سلام علیکم

بنا به درخواست نامه شماره 27848 مورخ 10/11/1388 معاون محترم مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور (تصویر پیوست) و نظر به حجم بالای اشتباه واریزی‌های مؤدیان مالیاتی به حساب‌های رابط درآمدی مالیات و عوارض ارزش افزوده و به جهت رفاه حال مؤدیان یاد شده، مقتضی است به بانک ملی ایران شعبه ذی‌ربط دستور فرمایید، با درخواست مشترک مدیرکل و ذی‌حساب سازمان امور مالیاتی استان که نمونه امضای آنها از سوی خزانه معین استان به بانک معرفی می‌گردد، نسبت به جابجایی وجوه مورد اشاره از محل حساب‌های رابط درآمدی غیرقابل برداشت تمرکز وجوه مالیات بر ارزش افزوده به حساب‌های رابط درآمدی غیرقابل برداشت عوارض قانون مذکور در همان منبع یا منبع دیگر و یا بالعکس اقدام نمایند. 

غلامرضا امین‌رفتاری- سرپرست اداره کل خزانه

2915

مرتبط با ارزش افزوده
843 هـ/ب
3 اسفند 1388
نظریه رییس مجلس
در خصوص تصویب‌نامه شماره 64106/ت 28854 ه‍
(ق.م.ب.ا.ا)

نقل از روزنامه رسمی: شماره 62136/841ه‍/ب تاریخ 3/12/1388

 

جناب آقای دکتر احمدینژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه شماره 124085/ت 39571 ه‍‍ مورخ 21/6/1388 و متعاقب بررسی‌ها و اعلام‌نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره 4 الحاقی به «قانون نحوه اجرا اصل هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» و آیین‌نامه اجرایی آن، مراتب جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به اینجانب ابلاغ می‌گردد: 1- تصویب‌نامه صدرالذکر در مقام اصلاح جزء (الف) بند 2 تصویب‌نامه شماره 64106/ت 28854 ه‍‍ می‌باشد. از آنجا که مصوبه اخیرالذکر پس از صدور رأی قطعی، متضمن نظر رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اعلام مغایرت بخش‌هایی از جزء (الف) بند 2 موصوف، منتهی به صدور اصلاحیه مصوبه از سوی هیأت محترم وزیران گردید، علی‌هذا اقتضاء دارد مفاد و شمارة اصلاحیه مصوبه، درصدر تصویب‌نامه، مورد تصریح قرار گیرد. 2- تبصره (3) ماده (41) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387، از حیث اجرا متوقف به رعایت ضوابط مندرج در تبصره (2) ماده (39) همین قانون می‌باشد. از آنجا که اصلاحیه به عمل آمده در متن مصوبه، بدون تصریح به ضرورت واریز شدن وجوه حاصله به حساب پیش‌بینی شده در تبصره (2) ماده (39) قانون مزبور و با قطع نظر از ترتیبات مقرر، ناظر بر چگونگی توزیع و سرشکن نمودن وجوه، بین شهرها و دهیاری‌های سراسر کشور با جمعیت‌های گوناگون، تماماً و برای مدت سه سال در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان خرمشهر و آبادان قرار می‌گیرد، مغایر با قانون پیش گفته می‌باشد. 3- همچنین نحوة توزیع وجوه حاصله، منوط به نظارت عالیه «کارگروه» مورد نظر قانون‌گذار در تبصره (2) ماده (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد. بنابراین، مصوبه اصلاحی از حیث عدم تصریح به ضرورت رعایت تشریفات فوق، مغایر با قانون است.

رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

2914

821 هـ/ب
3 اسفند 1388
نظریه رییس مجلس
در خصوص تصویب‌نامه شماره 63189/ت 42687 ک

نقل از روزنامه رسمی: شماره 62136/841 ه‍/ب تاریخ 3/12/1388

(کدهای 2736 و 2743 و 2803 و 2817 و 2835 و 2844 را ملاحظه فرمایید.)

 

جناب آقای دکتر احمدینژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه شماره 63189/ت 42687ک مورخ 24/3/1388 و متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوه اجرا اصل هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» و آیین‌نامه اجرایی آن، مراتب جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به اینجانب ابلاغ می‌گردد:

1- با عنایت به این‌که ماده (77) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366، به موجب قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم، مصوب 1380 با حذف تبصره ذیل آن، اصلاح گردید، علی‌هذا بند (1) تصویب‌نامه و تبصره‌های ذیل آنکه با قطع نظر از اصلاحیه و صرفاً به استناد ماده (77) منسوخه و تبصره ذیل آن به تصویب رسیده است، مغایر با قانون است.

2- وفق ماده (187) قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره‌های ذیل آن، حوزه مالیاتی پس از وصول کلیه مالیات‌های مقرر در قانون، مکلف به صدور مفاصا حساب می‌باشد، بنابراین تبصره (2) بند (1) مصوبه که مجوز به اخذ مالیات علی‌الحساب را صادر نموده است، مغایر با قانون می‌باشد.

3- نظر به این‌که مقنن در ماده (64) قانون مالیات‌های مستقیم، مبنای مطالبه مالیات مؤدی و اعمال ضریب را همه‌ساله منوط به تعیین آن از طرف کمیسیون ضرایب برای هر یک از مشاغل نموده است، علی‌هذا صدر بند (2) تصویب‌نامه از آن حیث که ترتیب دیگری را پیش‌بینی نموده است، مغایر با قانون می‌باشد.

4- هم‌چنین، مقنن در بندهای ذیل ماده (64) قانون مزبور نحوه افزایش ضریب مالیاتی و محاسبه و پرداخت آن را مشخص کرده است، لکن ذیل بند (2) تصویب‌نامه که متضمن نحوه محاسبه مالیات به صورت پلکانی و برخلاف ترتیبات مقرر در بندهای مندرج در ذیل ماده (64) می‌باشد، مغایر با قانون است.

رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

2913

مرتبط با ارزش افزوده
29096
28 بهمن 1388
بخش‌نامه
فراخوان مؤدیان مرحله سوم ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده
(ق.م.ب.ا.ا) 18

موضوع: فراخوان مؤدیان مرحله سوم ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده

در راستای ماده 18 قانون مالیات بر ارزش افزوده، بدین‌وسیله اطلاعیه مرحله سوم ثبت نام و اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده که در جراید کثیرالانتشار نیز به چاپ رسیده است، جهت بهره‌برداری ارسال می‌گردد.

مقتضی است ادارات کل امور مالیاتی نسبت به اطلاع رسانی مناسب به فعالان اقتصادی مشمول مرحله سوم جهت ثبت نام از تاریخ درج اطلاعیه در جراید کثیرالانتشار و اجرای آن از تاریخ 01/01/1389 و همچنین آموزش‌های لازم به آن دسته از مؤدیان که نیاز به آموزش دارند اقدام نمایند.

مسؤولیت حسن اجرای این بخش‌نامه به عهده مدیران‌کل محترم امور مالیاتی خواهد بود. 

محمدقاسم پناهی- معاون مالیات بر ارزش افزوده

اطلاعیه بسیار مهم

قابل توجه کلیه فعالان اقتصادی

اعلام تاریخ اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در رابطه با مؤدیان مرحله سوم

در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، بدین‌وسیله فعالان اقتصادی (عرضه‌کنندگان کالا و ارائه‌دهندگان خدمات) مشمول مرحله سوم ثبت نام و اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده را به شرح زیر تعیین و اعلام می‌نماید. 

الف- مشمولین مرحله سوم ثبت نام و اجرای قانون

در کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که براساس شرایط مراحل اول و دوم ثبت نام، مشمول اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده نگردیده‌اند، در صورتی که در سال 1387 یا 1388 مجموع فروش کالاها و ارائه خدمات (غیرمعاف یا معاف و غیرمعاف) آنها سه میلیارد ریال و بالاتر می‌باشد، مشمول مرحله سوم ثبت نام و اجرای قانون خواهند بود.

اشخاصی که شاغل به فعالیت‌های صرفاً معاف موضوع ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌باشند و همچنین اشخاص حقیقی مشمولین بندهای (ب) و (ج) ماده 96 قانون مالیات‌های مستقیم که به صورت صنفی فعالیت و تابع شورای اصناف کشور هستند، از ثبت نام در این مرحله مستثنی خواهند بود. اشخاص مزبور مکلفند به هنگام خرید کالا و خدمات از مؤدیان مشمول و ثبت نام شده در این نظام مالیاتی ضمن دریافت صورت‌حساب، مالیات و عوارض متعلقه را به آنها پرداخت نمایند.

ضمناً: نحوه ثبت نام و اجرای قانون توسط اشخاص حقیقی مشمول بند (الف) ماده 96 قانون مالیات‌های مستقیم در اطلاعیه مرحله دوم (تاریخ اجرای قانون از 1/7/1388) اعلام شده است و در مورد مشمولین بندهای (ب) و (ج) ماده 96 قانون مزبور نیز در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد. 

ب- تاریخ اجرا و تکالیف قانونی

مؤدیان محترم مشمول مرحله سوم ثبت نام و اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ اول فرودین ماه سال هزار و سیصد و هشتاد و نه (1/1/1389)، مکلف به اجرای کلیه مقررّات و تکالیف قانون مالیات بر ارزش افزوده از جمله صدور صورت‌حساب، درج و وصول مالیات و عوارض متعلقه و همچنین تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات و عوارض در مهلت مقرر می‌باشند. 

ج- مهلت ثبت نام و چگونگی ثبت نام

از مؤدیان محترم مشمول مرحله سوم ثبت نام درخواست می‌گردد، از تاریخ درج اطلاعیه در جراید لفایت پایان اسفندماه هزار و سیصد و هشتاد وهشت (29/12/1388) با مراجعه به سامانه اینترنتی عملیات الکترونیکی مالیات برارزش افزوده به نشانیwww.evat.ir نسبت به ثبت نام در این نظام مالیاتی اقدام نمایند. ضمناً راهنمای چگونگی ثبت نام در سایت مزبور قابل دسترسی است. 

د- ثبت نام و اجرای اختیاری (داوطلبانه) قانون مالیات بر ارزش افزوده

اشخاص حقیقی و حقوقی که مشمول مرحله اول، دوم و این مرحله (سوم) ثبت نام و اجرای قانون نمی‌باشند، در صورتی که مجموع فروش کالاها و ارائه خدمات (غیرمعاف) آنها در سال 1387 یا 1388 بیش‌تر از دو میلیارد ریال باشد، می‌توانند به منظور ثبت نام و اجرای قانون به صورت اختیاری، درخواست خود را به سازمان امور مالیاتی کشور (معاونت مالیات بر ارزش افزوده) تسلیم نمایند. این دسته از مؤدیان در صورت کسب مجوز ثبت نام از تاریخی که سازمان مزبور تعیین و اعلام خواهد کرد، به عنوان مؤدی مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده محسوب خواهند شد. 

تذکر مهم: فعالان اقتصادی که واجد شرایط مرحله اول و دوم ثبت نام و اجرای قانون بوده‌اند، حتی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله سوم ثبت نام این نظام مالیاتی، جزو مؤدیان مشمول مراحل قبلی ثبت نام و اجرای قانون (برای مؤدیان مرحله اول از 1/7/1387 و مرحله دوم از 1/7/1388) خواهند بود.

قابل توجه مؤدیان محترم

1- مراکز خدمات مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده در کلیه استان‌های کشور آماده ارائه اطلاعات مورد نیاز و انجام عملیات ثبت نام الکترونیکی این مرحله از ثبت نام خواهند بود. (فهرست مراکز مزبور در سامانه اینترنتی عملیات الکترونیکی ثبت نام به نشانی www.evat.ir قابل دسترسی است)

2- در صورت نیاز به آموزش این نظام مالیاتی با مراجعه به سایت مزبور برای آموزش نیز ثبت نام نمایند تا اقدام لازم برای آموزش آنها که به صورت رایگان خواهد بود، به عمل آید.

3- پاسخگویی به سؤالات عمومی و کلی در زمینه این نظام مالیاتی علاوه بر واحدهای خدمات مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده مستقر در ادارات کل امور مالیاتی استان‌ها، از طریق شماره تلفن‌های 17-88920415 (021) بخش اطلاع رسانی مالیات بر ارزش افزوده قابل ارائه می‌باشد. 

این اطلاعیه در حکم بخش‌نامه برای ادارات کل امور مالیاتی محسوب می‌گردد.

روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور

2912

منسوخ
42649/233707
27 بهمن 1388
تصویب‌نامه و تصمیم‌نامه
اصلاح تصویب‌نامه‌های مرتبط در سال 1388

< >

پيغام شما

نام
پيغام

خلاصه خدمات

وب سايت بانک مالياتی ايران خدمات گوناگونی در زمينه قوانين و مقررات مالياتی ارائه می دهد و "خودمشاوره⁠ای" را با استفاده از امکانات زیر فراهم آورده است:

تماس با ما

09122586954
تهران، البرز، قزوين، اصفهان، همدان، مركزي، كرمانشاه

09143112737
آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، زنجان، گيلان، مازندران، كردستان

ايميل: