توجه متن فرامین، قوانین، بخشنامهها، دستورالعملها، آییننامهها، تصویبنامهها، آرای شورای عالی مالیاتی، آرای دیوان عدالت اداری، و مقررات قانون موسوم به تجمیع عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، خلاء موضوعات مدون و در دسترس و مجموعهای كامل و بی نیاز از جستجوهای گاه نافرجام را پر كرده است. نیز در كنار آنها، گزیده سایر قوانین كه حاوی مطلب مالیاتی هستند، علاوه بر سهولت دسترسی، نگرش یكپارچه و كلی قانونگذار به امر مالیات را به خوبی نمایان میسازد. بیشتر بخوانید >>
2371
منسوخ
118043/159
30 مرداد 1384
قانون موافقتنامه
قانون موافقتنامه تأسیس مقر بین سازمان اسلامی آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو) و جمهوریاسلامی ایران
168
2370
10263
30 مرداد 1384
بخشنامه
سود تسهیلات مالی به سرمایهگذار خارجی هزینه قابل قبول مالیاتی است
148
در اجرای تبصره (1) ماده 148 قانون مالیاتهای مستقیم و با توجه به پیشنهاد شماره 4713/378/232 مورخ 21/3/1384 این سازمان و موافقت مقام عالی وزارت بدینوسیله اعلام میدارد:
سود تسهیلات مالی سرمایهگذاران خارجی که مجوز آن در اجرای ماده 6 قانون تشویق و حمایت سرمایهگذاری خارجی صادر و به تصویب هیأت سرمایهگذاری خارجی رسیده و مراتب نیز به تأیید سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران رسیده باشد جزء هزینههای قابل قبول شرکت سرمایهپذیر، پذیرفته خواهد شد.
غلامرضا حیدری کرد زنگنه
2369
منسوخ
211/1605/10164
30 مرداد 1384
بخشنامه
آییننامه اجرایی بند (ح) تبصره 11 قانون بودجه 1384
2368
211/1604/10163
30 مرداد 1384
بخشنامه
اصلاح آییننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخگذاری تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی
132
تصویر تصویبنامه شماره 15119/32028 ه مورخ 11/3/1384 هیأت محترم وزیران جهت اطلاع و بهرهبرداری به پیوست ارسال میگردد.
علیاکبر سمیعی- معاون فنی و حقوقی
شماره: 15119/ت 32028 ه تاریخ: 11/03/1384
وزارت صنایع و معادن- وزارت امور اقتصادی و دارایی- وزارت رفاه و تأمین اجتماعی
سازمان مدیرت و برنامهریزی کشور- سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
هیأت وزیران در جلسه مورخ 24/1/1384 بنا به پیشنهاد شماره 21247-1 مورخ 6/10/1383 سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و به استناد ماده (22) قانون تنظیم بخشی از مقررّات تسهیل نوسازی صنایع کشور و اصلاح ماده (113) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1382 - تصویب نمود:
متن ذیل به عنوان تبصره به ماده (1) آییننامه اجرایی ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررّات تسهیل نوسازی صنایع کشور و اصلاح ماده (113) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، موضوع تصویبنامه شماره 8794/ت 3037 ه مورخ 27/2/1383 اضافه میگردد:
« تبصره- کلیه تأسیسات گردشگری مندرج در ماده (1) آییننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجهبندی و نرخگذاری تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی و نظارت بر فعالیت آنها، موضوع تصویبنامه شماره 7408/ت 141 مورخ 2/3/1368 که دارای پروانه بهرهبرداری از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری میباشند، مشمول مقررّات این آییننامه خواهند بود.»
2367
211/1404/10060
30 مرداد 1384
بخشنامه
اصلاحیه تصویبنامه (سرمایهگذاری شرکتهای دولتی، بانکها و... در امور پژوهشی و فنآوری)
(کد 2303 را ملاحظه فرمایید)
پیرو بخشنامه شماره 22728/5012-211 مورخ 26/12/83، تصویر تصویبنامه شماره 12796/ت 32998 ه مورخ 3/3/1384 هیأت محترم وزیران جهت اطلاع و بهرهبرداری ارسال میگردد.
علیاکبر سمیعی- معاون فنی و حقوقی
شماره: 12796/ت 32998 ه تاریخ: 03/03/1384
وزارت امور اقتصاد و دارایی- سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور
هیأت وزیـران در جلسه مورخ 1/3/1384 با توجه به نظر رییس مجلس شورای اسلامی، موضوع نامه شماره 53443 /8017 ه/ب مورخ 3/2/1384 تصویب نمود:
تصویبنامه شماره 61883/ت 32078 ه مورخ 23/10/1383 به شرح ذیل اصلاح میگردد:
1- در سطر اول بعد از عبارت «بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت» عبارت « و بخش غیردولتی» اضافه میگردد.
2- به انتهای تصویبنامه عبارت « این تصویبنامه از ابتدای سال 1384 لازمالاجرا میباشد» اضافه میگردد.
محمدرضا عارف- معاون اول رییسجمهور
2366
232/1376/10124
29 مرداد 1384
بخشنامه
هزینههای مشترک نسبت به درآمدهای معاف یا مشمول مالیات
148,147
به قرار اطلاع واصله برخی از حسابداران رسمی و واحدهای مالیاتی از مفاد قسمت اخیر بخشنامه شماره 14905/3708/1671/232 مورخ 1/9/83 موضوع تسهیم هزینههای مشترک یک دوره مالی بین درآمدهای معاف از مالیات و درآمدهای غیرمعاف استنباطهای متفاوتی دارند لذا به منظور ایجاد وحدت رویه مقرر میدارد:
1- در صورتی که درآمدهای معاف از مالیات دارای هزینه مستقیم باشند، بدیهی است نظر به معاف بودن درآمد، هزینه مستقیم مرتبط با درآمد صرفاً به حساب آن درآمد و حسب مقررّات مواد 147 و 148 قانون مالیاتهای مستقیم از درآمدهای غیرمعاف قابل کسر نخواهد بود.
2- گرچه طبق عرف متداول حسابداری و مالیاتی تسهیم هزینههای مشترک به نسبت در آمدهای معاف و غیرمعاف امری متداول و غیرمعاف پذیرفته شده میباشد اما باید توجه نمود که این روال درباره درآمدها و سودهای حاصل از محل سپرده بانکی و سود اوراق مشارکت و سهام که فعالیت مالی منسوب به آنها صرفاً واریز وجه به حساب بانک و یا خرید اوراق مشارکت و سهام میباشد، قابل اجرا نبوده و صحیح نمیباشد بلکه در این گونه موارد هزینههای مشترک با عنایت به میزان هزینههای واقعی مربوط به تحصیل درآمدها باید تسهیم شود. به عنوان مثال در مقایسه فعالیتهای بازرگانی و تولیدی با فعالیتهای سرمایهگذاری در سهام و سپردهگذاری بانکی و خرید اوراق مشارکت، شاخص میزان درآمدهای حاصله برای تسهیم هزینهها موجه نبوده و رعایت هزینههای واقعی سپردهگذاری و خرید اوراق مشارکت و سهام ملاک عمل خواهد بود.
غلامرضا حیدری کرد زنگنه
2365
211/1942/9996
25 مرداد 1384
بخشنامه
واریز 30 درصد سود ویژه شرکتهای دولتی به حساب درآمدهای عمومی علاوه بر پرداخت مالیات بر درآمد عملکرد سال 1383
105
سازمان حسابرسی
بازگشت به نامه شماره 5742 مورخ 28/4/82 عنوان رییس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور به اطلاع میرساند:
موضوع مطروح درخصوص بند (د) تبصره 1 بودجه 83 و بند (ج) تبصره 1 قانون بودجه سال 84 از مصادیق تبصره 5 ماده 105 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/80 نبوده و طبق بخشنامه شماره 5825 مورخ 5/4/84 اشخاص مورد نظر میبایست علاوه بر پرداخت مالیات بر درآمد عملکرد سال 83 معادل 30% سود ابرازی سال 83 را به حساب درآمدهای عمومی واریز نمایند. به طور مثال اگر سود ابرازی شرکت 100 واحد باشد و در این صورت باید 25 واحد مالیات و 30 واحد نیز بابت اجرای تبصره بودجه به حسابهای ذیربط واریز گردد.
علیاکبر سمیعی- معاون فنی و حقوقی
2364
منسوخ
18923
24 مرداد 1384
نامه اداری
قدردانی از زحمات کارکنان وزارت دارایی
2363
منسوخ
214/593/9470
19 مرداد 1384
بخشنامه
قانون موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات بر درآمد با دولت جمهوری تونس
168
2362
منسوخ
211/1441/9465
19 مرداد 1384
بخشنامه
تصویبنامه شماره 971/ت/32549/ک شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی
141
2361
211/1438/9204
17 مرداد 1384
بخشنامه
اصلاح آییننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخگذاری تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی
132
به پیوست تصویب تصویبنامه شماره 969/ت 32044 ک مورخ 14/1/84 وزیران محترم عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری درخصوص اصلاح آییننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجهبندی و نرخگذاری تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی و نظارت بر فعالیت آنها، موضوع تصویبنامه شماره 7408/ت 141 مورخ 2/3/1368 هیأت وزیران در ارتباط با حکم تبصره 3 ماده 132 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/80 جهت اطلاع و اقدام لازم ابلاغ میگردد.
حیدری کرد زنگنه
شماره: 969/ ت 32044 ک تاریخ: 14/01/1384
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
وزیران عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه مورخ 29/9/1383 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویبنامه شماره 28063/ت 31194 هـ مورخ 26/5/1383 تصویب نمودند:
آییننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجهبندی و نرخگذاری تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی و نظارت بر فعالیت آنها، موضوع تصویبنامه شماره 7408/ت 141 مورخ 2/3/1368 به شرح زیر اصلاح میشود:
1- متن زیر به عنوان بندهای (15) و (16) به ماده (1) اضافه میشود:
15- مناطق نمونه گردشگری
16- اقامتگاههای با مالکیت زمانی
2- متن زیر به عنوان تبصرههای (1) و (2) به ماده (1) اضافه میشود:
تبصره 1- واگذاری مالکیت زمانی مشاع یا مالکیت زمانی منافع حداکثر 40% از ظرفیت اقامتی هر یک از تأسیسات اقامتی موضوع این آییننامه به افراد متعدد به نحوی که مالک مشاع عین یا مالک منافع آن بوده و به موجب قرارداد فیمابین حق استفاده در مدت معین در سال را به طور موبد[1] یا محدود داشته باشد، با کسب مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و براساس مقررارت مربوط به پذیره نویسی شرکتهای سهامی عام بلامانع است. ترتیبات اداره واحد و حقوق و وظایف متقابل مالکان در قالب دستورالعملی است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آن را تهیه و تصویب میکند.
الف- مالک حق مالکیت زمانی مشاع تأسیسات اقامتی موضوع این آییننامه حق فروش، اجاره یا معاوضه خواهد داشت، در این صورت تعهدات ناشی از قرارداد اولیه بین خریدار و فروشنده بر عهده مالک بعدی قرار خواهد گرفت.
ب- هزینه نگهداری و ارائه خدمات کل مجموعه به نسبت سهم بر عهده همه مالکان است و مدیریت مجموعه بر عهده مالک یا نماینده مالکان حداقل 60% از ظرفیت مجموعه خواهد بود.
ج- معاوضه یا اجاره مالکیت منافع در مالکیت زمانی منافع تابع مفاد قرارداد اولیه بین طرفین خواهد بود.
د- واگذاری مالکیت زمانی منافع محدود به اتباع خارجی با کسب مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجاز است.
ه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سند مالکیت به نام هر یک از مالکان زمانی مشاع تأسیسات گردشگری صادر نماید و سیستم بانکی اسناد فوق را به عنوان وثیقه قبول و تسهیلات بانکی لازم را برای خریداران تأمین خواهد کرد.
تبصره 2- فروش مالکیت زمانی با همان میزان مالکیت و زمان اولیه میسر است و تفکیک آن به سهم یا زمان ممنوع است.
3- در تبصره (2) ماده (5) عبارت «و ضمانتنامه مورد اشاره به نفع دولت ضبط» حذف میشود.
4- تبصره (1) ماده (5) حذف و شماره تبصرههای بعدی به ترتیب اصلاح میشود.
این تصویبنامه در تاریخ 27/12/4383 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.
محمدرضا عارف- معاون اول رییسجمهور
[1]- موبد (اسم) ابدی گشته دایمی جاودانی
همیشه و جاوید و سرمد و پایدار و ابدی.
(منبع: http://farsilookup.com)
2360
منسوخ
213/322/8895
13 مرداد 1384
بخشنامه
فرم گزارش مالیات عملکرد سال 1383 صاحبان مشاغل
158
2359
85084/1901
12 مرداد 1384
شورای عالی اداری
نظامنامه مدیریت پاسخگویی به شکایات مردم
کلیه وزارتخانهها، سازمانها، مؤسسات، شرکتهای دولتی، شهرداریها، بانکها، و شرکتهای بیمه، کلیه شرکتهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، نهادهای انقلاب اسلامی و سایر دستگاههایی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده میکنند.
نظامنامه مدیریت پاسخگویی به شکایات مردم
شورای عالی اداری در یکصد و بیست و هشتمین جلسه مورخ 4/5/1384 بنا به پیشنهاد مشترک مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و به منظور ارتقاء سطح پاسخگویی دستگاههای اجرایی، نظامنامه مدیریت پاسخگویی به شکایات مردم از دستگاههای اجرایی را به شرح ذیل تصویب نمود.
ماده 1- تعاریف:
پاسخگویی: عبارت است از پذیرش مسؤولیت نتایج و پیامدهای حاصل از عملکرد دستگاهها و ارائه پاسخ شفاف در قبال وظایف انجام شده و نشده به ذینفعان.
شکایت: درخواست احقاق حق شهروندان از نقض یا نقص قوانین و مقررّات، عدم اجرای ضوابط در دستگاههای اجرایی و میزان کمیت و کیفیت ارائه خدمات در مقایسه با استانداردهای ارائه خدمات عمومی.
در خواست: عبارت است از تقاضای تعلق گرفتن خدمات یا شمولیت قانون، آییننامه و دستورالعمل به فرد و یا گروه خاص.
پیشنهاد: عبارت است از ارائه هر گونه فکر، ایده و روش جدیدی که بتواند منجر به ایجاد یک تحول یا تسریع در دقت و سرعت ارائه خدمات و کاهش هزینهها گردد.
مشاهدات (گزارشات): عبارت است از بیان واقعیتی که اطلاع دادن آن دارای منافعی برای خود، دیگران و یا آحاد جامعه میباشد.
ماده 2- اهداف:
- ارتقاء سطح پاسخگویی دستگاههای اجرایی به مردم.
- افزایش میزان رضایتمندی مردم از خدمات عمومی.
- توسعه و بهبود استانداردهای ارائه خدمات.
- سیاست گذاری برای کاهش عوامل بروز نارضایتی از طریق مستندسازی، طبقهبندی و اولویتبندی شکایات واصله.
- تجزیه و تحلیل و بازنگری کارآمدی قوانین و مقررّات و ضوابط اجرایی مورد عمل در دستگاههای اجرایی.
ماده 3- فرایند پاسخگویی: پاسخگویی به شکایات مردم در چهار سطح شهرستان، استان، دستگاه و سطح ملی به صوت زیر انجام میگردد.
الف- سطح شهرستان:
3-1- به منظور پاسخگویی سریع و شفاف به ارباب رجوع در هر شهرستان واحد مدیریت پاسخگویی به شکایات با مسؤولیت فرماندار تحت عنوان « میز رسیدگی به شکایات» تشکیل میگردد.
تبصره 1: فرمانداران مؤظفند یکی از کارکنان با ویژگیهای سعه سدر، گشاده رو و خوش برخورد که دارای مهارت ارتباطی مناسبی میباشد را به عنوان مسؤول میز رسیدگی به شکایات منصوب نمایند به نحوی که ایشان ضمن استقبال از طرح شکایات توسط مردم و نظارت بر حسن پاسخگویی واحدهای اجرایی، گزارشی روزانه از وضعیت شکایات و عملکرد واحدها را به فرماندار ارائه نماید. برای این منظور فرماندار میتواند از نیروهای موجود در سایر دستگاههای اجرایی شهرستان استفاده نماید.
2-3- شکایات، درخواستها، پیشنهادها و مشاهدات مردم براساس فرم شماره یک تنظیم و از طریق پست، تلفن و پست الکترونیکی به دستگاه مربوطه ارسال خواهد شد، در این صورت میبایست برای پیگیری شکایت توسط میز رسیدگی به شکایات، قسمت پایین فرم شماره 1، در صندوق شکایات که در مبادی ورودی و خروجی دستگاهها تعبیه شدهانداخته شود.
3-3- در صورت ارسال مستقیم شکایات به فرمانداری و یا ارائه شکایت تلفنی، میز رسیدگی به شکایات مؤظف است شکایات تلفنی را در فرم شماره 1 درج نموده و شماره پیگیری به شاکیان اعطاء نماید و در پایان هر روز شکایات درج شده از طرق مختلف را بهوسیله پست پیشتاز به دستگاه ذیربط در همان سطح ارسال نماید.
3-4- پس از دریافت شکایت توسط دستگاه ذیربط، شکایت به واحد تخصصی مربوطه جهت بررسی و پاسخگویی ارسال میگردد. در هر صورت حداکثر زمان پاسخگویی به شاکی و ارسال رونوشت به میز رسیدگی به شکایات، 7 روز کاری پس از ثبت شکایت بهعلاوه 2 روز برای ارسال مراسلات پستی میباشد.
در صورتی که هر یک از واحدهای اجرایی شهرستان، پس از گذشت 7 روز کاری از زمان ثبت شکایت، به دلیل عدمصلاحیت و اختیار را بهوسیله پست پیشتاز به دستگاه ذیربط در همان سطح ارسال نماید.
3- 5- در صورتی که هر یک از واحدهای اجرایی شهرستان، پس از گذشت 7 روز کاری از زمان ثبت شکایت، به دلیل عدمصلاحیت و اختیار نتوانند پاسخ لازم را برای شاکی ارسال نمایند، میبایست ضمن ارجاع شکایت به واحد اجرایی استان رونوشتی از نامه ارسالی را برای میز رسیدگی به شکایات و شاکی ارسال دارند.
3-6- دستگاهها میتوانند در صورت نیاز به زمان بیشتر جهت پاسخگویی، با ارسال نامهای حاوی پیام تشکر، شاکیان را از این موضوع مطلع ساخته و رونوشتی از این نامه را برای میز رسیدگی به شکایات ارسال دارند. در هر صورت حداکثر زمان قابل تمدید 7 روز کاری میباشد.
3-7- میز رسیدگی به شکایات مؤظف است در صورت ارسال شکایت به واحدهای اجرایی استان، واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری را جهت پیگیری موضوع مطلع نمایند.
ب- سطح استانی:
3-8- هر یک از واحدهای اجرایی استان مؤظفند پس از دریافت شکایت، حداکثر ظرف مدت 5 روز کاری بهعلاوه 2 روز برای ارسال مراسلات پستی نتایج و تصمیمات اتخاذ شده را به واحد خود در شهرستان اعلام نموده و رونوشتی از آن را برای واحدهای ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری و شاکی ارسال نمایند.
3-9- واحدهای اجرایی در سطح شهرستان مؤظفند حداکثر پس از 2 روز کاری از زمان دریافت پاسخ از واحدهای استانی، پاسخ را برای شاکی و رونوشتی از آن را برای میز رسیدگی به شکایات ارسال دارند.
3-10- واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری مؤظفند نتایج حاصل از بررسی واحدهای اجرایی استانی دستگاهها را به میز رسیدگی به شکایات شهرستان مربوطه اعلام نمایند.
3-11- واحدهای اجرایی استانی در صورتی که پس از گذشت 5 روز کاری از زمان ثبت شکایت، نتواند به دلیل عدم صلاحیت و اختیار پاسخ لازم را تهیه و ارسال نمایند میبایست ضمن ارسال شکایت برای دفاتر ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاه، رونوشتی از نامه ارسالی را برای واحدهای ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری و واحدهای شهرستانی و شاکی ارسال دارند.
3-12- واحدهای استانی میتوانند در صورت نیاز به زمان بیشتر جهت پاسخگویی، موضوع را به واحدهای شهرستانی و رونوشت آن را برای واحدهای ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری جهت اطلاع رسانی به میز رسیدگی به شکایات و شاکی ارسال دارند. در هر حال حداکثر زمان قابل تمدید 20 روز کاری خواهد بود.
ج- سطح دستگاهی:
3-13- دفاتر ازریابی عملکردو پاسخگویی به شکایات دستگاهها مؤظفند، حداکثر ظرف مدت 7 روز کاری پس از ثبت شکایت بهعلاوه 2 روز برای ارسال مراسلات، نتایج و تصمیمات اتخاذ شده را به واحدهای استانی خود و شاکی اعلام نمایند.
3-14- واحدهای اجرایی استانی مؤظفند حداکثر پس از 2 روز کاری از زمان دریافت پاسخ ضمن ارسال پاسخ به واحدهای شهرستانی و رونوشتی از آن را به واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی و شکایات استانداری رسال نمایند.
3-15- دفاتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاهها در صورتی که پس از گذشت 7 روز کاری از زمان ثبت شکایت، نتوانند به دلیل عدم صلاحیت و اختیار پاسخ لازم را تهیه و ارسال نمایند، میبایست ضمن ارسال شکایت به مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری، رونوشتی از نامه ارسالی را برای واحدهای استانی و شاکی ارسال دارند.
3-16- دفاتر ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاهها میتوانند در صورت نیاز به زمان بیشتر جهت پاسخگویی، با ارسال نامهای برای شاکی زمان پاسخگویی را تمدید نمایند، در هر حال حداکثر زمان قابل تمدید 30 روز کاری خواهد بود.
3-17- هر یک از آحاد مردم میتوانند در صورت عدم رضایت از پاسخ دریافت شده از سطوح پایین تر، درخواست تجدیدنظر خود را با طرح شکایت مجدد در سطح بالاتر ارائه نمایند. در این صورت درخواست مذکور به عنوان یک شکایت جدید تلقی میگردد.
د- سطح ملی:
3-18- مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری حداکثر پس از سه روز کاری از زمان ثبت شکایت، آنها را به مراکز ذیصلاح، جهت رسیدگی و پاسخگویی به آن و در صورت ضرورت انجام اقدامات لازم برای اصلاح و بازنگری قوانین و مقررّات و ضوابط اجرایی مورد عمل در دستگاههای اجرایی ارسال داشته و پاسخ دریافتی را برای شاکی و رونوشت آن را برای دفاتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاهها ارسال میدارد.
3- 19- دفاتر ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاهها مؤظفند، حداکثر ظرف مدت 3 روز کاری پس از دریافت پاسخ، نتایج و تصمیمات اتخاذ شده را به شاکی و واحدهای استانی ارسال دارند.
تبصره 2: ایرانیان مقیم خارج از کشور میتوانند با استفاده از روشهای پیشبینی شده در این نظامنامه، شکایات، درخواستها، پیشنهادات و گزارشات خویش را به وزارت امور خارجه و یا مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری ارسال نمایند.
ماده 4- فرایند گزارشدهی: دستگاههای اجرایی در کلیه سطوح مؤظفند گزارشات دورهای، به همراه طبقهبندی شکایات، تجزیه و تحلیل عوامل شکایت برانگیز و ارائه راه حلهایی جهت کاهش شکایات و نیز اقدامات انجام شده را به ترتیب زیر تهیه نمایند:
4-1- هر یک از فرمانداریها و واحدهای اجرایی شهرستانی میبایست گزارشات سهماهه را در پایان هر فصل براساس فرم شماره 2 تهیه و به استانداری و واحدهای اجرایی استان ارسال نمایند.
4-2- هر یک از واحدهای اجرایی استانی میبایست گزارشات شش ماهه را در پایان هر نیمسال براساس فرم شماره 3 تهیه و به واحدهای ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاه و استانداری ارسال نمایند.
4-3- واحدهای ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداریها میبایست گزارشات شش ماهه را در پایان هر نیمسال براساس فرم شماره 4 تهیه و جهت تصمیمگیری لازم به شورای برنامهریزی توسعه استان ارسال نمایند.
4-4- هر یک از استانداریها میبایست گزارشات شش ماهه را در پایان هر نیسمال براساس فرم شماره 5 تهیه و به مرکز رسیدگی مردمی نهاد ریاست جمهوری ارسال نمایند.
4-5- دفاتر ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاهها میبایست گزارشات شش ماهه را در پایان هر نیسمال براساس فرم شماره 6 تهیه و به شورا/کمیسیون تحول اداری دستگاه و مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری ارسال نمایند.
4-6- مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری میبایست هر شش ماه، گزارش جامع تحلیلی را پس از تلفیق گزارشات ارسال شده از جانب دستگاهها و استانها براساس فرم شماره 7 تهیه و همراه با ازریابی و رتبهبندی دستگاهها و بیان پیشنهادات و راهکارهای لازم به رییسجمهور و هیأت دولت و جهت طرح در شورای عالی اداری به سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور ارسال نماید.
ماده 5- سازمان کار:
5-1- سیاستگذاری، هدایت تصویب مقررّات و ضوابط لازم برای ارتقاء پاسخگویی در نظام اداری به عهده شورای عالی اداری میباشد.
5-2- مسؤولیت هماهنگی، اجرا و نظارت بر حسن پاسخگویی دستگاههای اجرایی و تهیه و تدوین گزارشات در سطح ملی به عهده مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری میباشد.
5-3- بالاترین مقام دستگاهها در کلیه سطوح پاسخگویی مسؤول حسن اجرای این نظام نامه در دستگاه متبوع میباشد
5-4- مسؤولیت حسن اجرای این مصوبه در استان به عهده استاندار و در شهرستان به عهده فرماندار میباشد.
5-5- مسؤولیت پاسخگویی به شکایات در سطح شهرستان به عهده میز رسیدگی به شکایات مستقر در فرمانداری، در سطح استان به عهده واحدهای ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری و در سطح دستگاههای ملی به عهده دفاتر ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاه میباشد.
5-6- مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری مؤظف است هماهنگیهای لازم درخصوص یکسانسازی رویههای پاسخگویی به شکایت مردم در سطح قوای مجریه، مقننه و قضاییه و سایر نهادهای عمومی را انجام دهد.
5-7- مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری مؤظف است کلیه شکایات دریافت شده را تا ارائه پاسخ پیگیری و شاکی را به صورت مستمر مطلع سازد. چنانچه این مرکز پس از بررسیهای لازم و تشکیل جلسه با شاکی و دستگاه اجرایی ذیربط در رابطه با احقاق حقوق حقه فرد یا افراد به جمعبندی رسید دستگاههای اجرایی ملزم به اجرای تصمیمات متخذه خواهند بود و در صورت استنکاف یا تعلل، مرکز میتواند متخلفین را به مراجع ذیصلاح جهت اقامه دعوی معرفی نماید.
5-8- مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری مؤظف است حداکثر پس از مدت یک سال از تصویب این نظامنامه، سیستم رایانهای مدیریت شکایات را به نحوی تدوین و در اختیار دستگاهها قرار دهد که با ارائه شماره منحصر به فرد به هر شکایت از مفقود شدن شکایات و طرح متعدد شکایات در مراجع مختلف جلوگیری و امکان استفاده از آن تحت شبکههای ملی و محلی و نیز امکان طرح و پیگیری مجدد شکایات توسط مردم در سطوح بالاتر پس از عدم رضایتمندی از پاسخ دریافت شده مهیا گردد. این نرمافزار باید به گونهای طراحی گردد که اجرای نظامنامه را تأمین نماید.
5-9- مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری مؤظف است حداکثر پس از 2 ماه از تصویب این نظامنامه فرمهای مندرج در این نظامنامه و سایر فرمهای مورد نیاز را تهیه و به تأیید سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور برساند.
5-10- مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری مؤظف است شماره تلفن سه رقمی را جهت اخذ شکایات، درخواستها، پیشنهادات و مشاهدات مردم پیشبینی و به عموم مردم اعلام نماید.
5-11- مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری مؤظف است از طریق شبکه پستی کشور فرم شماره 1 را با در نظر گرفتن شماره منحصر به فرد برای هر شکایت به تفکیک دستگاه، استان و شهرستان، در اختیار تمامی دستگاهها قرار دهد تا مردم با مراجعه به دفاتر و مراکز پستی فرم مذکور را دریافت نمایند.
5-12- مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری میبایست شکایات ارسال شده برای مقامات که در مسافرتهای ایشان یا توسط دفاتر ایشان جمعآوری میگردد را جهت بررسی و پاسخگویی و دریافت شماره منحصر به فرد به مبادی بروز شکایت از طریق خود دستگاه ارسال نماید.
ماده 6: وظایف دستگاهها:
6-1- کلیه دستگاهها در تمامی سطوح و استانداریها در سطح استان مؤظف هستند برنامه دیدار عمومی با مردم را در روز و زمان مشخص تعیین و از طریق رسانههای گروهی به اطلاع مردم برسانند.
6-2- دستگاههای اجرایی مؤظفند در اجرای طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع و بهبود روند ارتباط با مردم، اقدامات لازم درخصوص تدوین استانداردهای ارائه خدمات شامل کیفیت، کمیت، زمان و هزینه را به انجام رسانیده و به نحو مقتضی به اطلاع مردم برسانند.
6-3- دستگاههای اجرایی کشور مؤظفند در صورت دریافت هر گونه پیشنهاد آن را به نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات دستگاه ارسال داشته و در صورت دریافت گزارشات، سازمانهای نظارتی مربوطه را مطلع سازند. در این صورت ارسال نامه تشکر براساس فریند تعریف شده در این نظامنامه الزامی است.
6-4- کلیه دستگاههای اجرایی کشور مؤظفند شکایات مربوط به کارکنان را به هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع نمایند و در صورت نیاز به تعیین میزان خسارت وارده به مردم لازم باشد شکایت به مراجع قضایی ارسال گردد در هر حال فرد شاکی باید از روند پیگیری شکایت خود مطلع گردد.
6-5- کلیه دستگاههای اجرایی مؤظفند از محل بودجه سالانه خود نسبت به تجهیز واحدها و دفاتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به نیروی انسانی متخصص و سیستمهای رایانهای و نرمافزاری اقدام نمایند.
6-6- کلیه دستگاههای اجرایی در تمامی سطوح دستگاهی، استانی و شهرستانی مؤظفند به نحو مقتضی از طریق جایگاه اینترنتی خود و یا واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و عناوین مشابه، فر شماره 1 را در اختیار مردم قرار دهند.
6-7- کلیه دستگاههای اجرایی مؤظفند با تغییر عنوان یکی از پستهای واحدهای استانی، امور مربوط به بازرسی، ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات رامطابق با ضوابط سازماندهی واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارتخانهها و مؤسسات دولتی (بخشنامه شماره 35665/1801 مورخ 4/3/82 سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور) انجام دهند.
ماده 7: سایر موارد:
7-1- شکایات مربوط به رؤسای واحدهای اجرایی در شهرستان و نیز شکایات مربوط به میز رسیدگی به شکایات میباید مستقیماً توسط فرماندار مورد رسیدگی قرار گیرد.
7-2- شکایات مربوط به رؤسای واحدهای اجرایی استانی دستگاهها، فرمانداران و واحدهای ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات توسط استاندارد مورد رسیدگی قرار میگیرد.
7-3- واحدهای ازریابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری ضمن پاسخگویی به شکایت از عملکرد استانداری، مرجع بالاتر برای رسیدگی به شکایت از واحدهای اجرایی استانی دستگاهها میباشند.
7-4- کلیه فرمهای درج شکایات و نامههای مربوط به پاسخگویی به شکایات دارای قید فوریت آنی میباشد و مراسلات آن به صورت پیشتاز انجام میپذیرد.
ماده 8- استفاده از نتایج:
8-1- ازریابی عملکرد سالانه دستگاههای اجرایی
8-2- ازریابی عملکرد سالانه واحدهای اجرایی استانی
8-3- ازرشیابی سالانه کارکنان و مدیران
8-4- تمدید قرارداد کارکنان پیمانی (مطابق با بند (الف) ردیف هشتم ضوابط تمدید قرارداد).
ماده 9- سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور مسؤولیت نظارت بر حسن اجرای این مصوبه و ارائه گزارش به شورای عالی اداری را به عهده دارد.
حمید شرکا- معاون رییسجمهور و دبیر شورای عالی اداری
2358
26925/ت 33555هـ
11 مرداد 1384
تصویبنامه
مناطق نمونه گردشگری
132
هیأت وزیران در جلسه مورخ 5/5/1384 بنا به پیشنهاد شماره 4694-1/842 مورخ 3/5/1384 سازمان میراث فرهنگی وگردشگری و به استناد ماده (8) قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - مصوب 1382- تصویب نمود:
مناطق نمونه گردشگری، موضوع ماده (4) آییننامه اجرایی نحوه تشکیل و اداره مناطق نمونه گردشگری، به شرح جدول زیر تعیین میگردد.
ردیف |
منطقه نمونه گردشگری |
سطح منطقه |
1 |
منطقه نمونه گردشگری شاندیز- خراسان رضوی |
بینالمللی |
2 |
منطقه نمونه گردشگری جوارم- مازندران |
ملی |
3 |
منطقه نمونه گردشگری بندر شرفخانه – آذربایجانشرقی |
ملی |
4 |
منطقه نمونه طبیعت گردی آشوراده – گلستان در قالب تفاهمنامه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و محیط زیست |
ملی |
5 |
منطقه نمونه گردشگری مهارلو- فارس |
ملی |
6 |
منطقه نمونه گردشگری النگدره- گلستان |
استانی |
7 |
منطقه نمونه گردشگری ساحل لیان- بوشهر |
ملی |
2357
211/1486/8301
4 مرداد 1384
بخشنامه
فهرست مناطق مشمول قانون جذب نیروی انسانی به نقاط محروم
132,92
تصویر تصویبنامه شماره 12290/ت 33051 ه مورخ 24/3/84 هیأت محترم وزیران که در شماره 17562 مورخ 26/3/84 روزنامه رسمی نیز درج گردیده جهت اطلاع و اقدام به پیوست ارسال میگردد. ضمناً متذکر میگردد با توجه به مفاد تبصره 2 جزء (ث) بند 2 مصوبه مذکور، مفاد تصویبنامه شماره 21372/ت 28893 ه مورخ 31/4/82 هیأت محترم وزیران که طی شماره 2911/2800-211 مورخ 4/5/82 ابلاغ گردیده به عنوان فهرست مناطق کمتر توسعه یافته موضوع تبصره 1 ماده 132 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/80 در سال 1384 و همچنین تا قبل از تصویب مطالعات موضوع این ماده لازمالاجرا میباشند ملاک عمل میباشد.
حیدری کرد زنگنه
شماره: 12290/ت 33051 ه تاریخ: 24/03/1384
هیأت وزیران در جلسه مورخ 18/3/84 بنا به پیشنهاد شماره 34503/101 مورخ 1/3/1384 سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.
1- فهرست مناطق مشمول قانون جذب نیروی انسانی به نقاط محروم و دور افتاده و مناطق جنگی - مصوب 1367- در سال 1384 منطبق با فهرست مورد عمل در سال 1383 موضوع جداول پیوست تصویبنامه شماره 48952/ت 25784 ه مورخ 9/11/1380 میباشد.
تبصره 1- مستخدمان مشمول این تصویبنامه که در شهرهای موضوع جداول پیوست شماره (3) تصویبنامه فوقالذکر شاغل میباشند. فوقالعاده جذب و نگهداری نیروی خود را براساس درصدهای تعیین شده در جدول اصلاحی پیوست و بر مبنای حقوق گروه مربوط و ضریب سال 1383 دریافت مینمایند.
تبصره 2- کارکنان شاغل در روستاهای واقع در بخشهای موضوع جدول پیوست شماره (1) تصویبنامه یاد شده، فوقالعاده جذب و نگهداری خود را بر مبنای حقوق گروه مربوط و ضریب سال 1384 براساس درصدهای جدول اصلاحی پیوست دریافت مینمایند.
تبصره 3- فقط نقاط روستایی واقع در بخشهای موضوع جدول پیوست شماره (1) تصویبنامه مذکور، مشمول مزایای تصویبنامه شماره 23347/ت 215 مورخ 12/6/1373 میشوند.
2- سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور مؤظف است با رعایت اصول و چارچوبهای مصوب و مورد تأکید در سند چشم انداز بیست ساله و برنامه چهارم و سند آمایش سرزمین و با هماهنگی سایر دستگاههای ذیربط، فهرست مناطق کمتر توسعه یافته کشور را با توجه به موارد زیر تهیه و تا قبل از تنظیم لایحه بودجه سال 1385 به تصویب هیأت وزیران برساند:
الف- بازنگری تمامی فهرستهای مورد عمل که به نوعی با اینگونه مناطق (مناطق محروم، مناطق توسعه نیافته، مناطق کمتر توسعه یافته، مناطق با شاخص توسعه زیر شاخص میانگین کشور، مناطق حاشیهای و ...) مرتبط هستند.
ب- هماهنگ نمودن دستگاههای اجرایی ذیربط و مرتبط با هر یک از فهرستهای موجود.
پ- تنظیم یک مجموعه یکپارچه و مؤثر در دستیابی به اهداف توسعهای در مناطق مورد نظر.
ت- توجه به آثار مثبت سیاستهای توسعهای اتخاذ شده توسط دولت و سرمایهگذاریهای انجام شده در این مناطق توسط دولت و بخشهای خصوصی و تعاونی در راستای دستیابی بخشی از این مناطق به آستانههای خروج از توسعه نیافتگی.
ث- پاسخگو بودن این مجموعه به قوانین و مقررّات دایمی موجود از جمله قانون جذب نیروی انسانی به نقاط محروم و مناطق جنگی - مصوب 1367- تبصره (1) ماده (132) اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم - مصوب 1380- قانون الزام دولت برای جبران عقب ماندگیهای استانها و مناطقی که شاخصهای توسعه آنها زیر شاخص میانگین کشور است - مصوب 1381- و توزیع اعتبارات ویژه تحرک بخشیدن به اقتصاد مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیهای و تقویت پیوند با اقتصاد ملی.
تبصره 1- تمامی دستگاههای اجرایی مؤظف هستند نتایج مطالعات موضوع این بند را در اجرای قوانین مذکور به کار بندند.
تبصره 2- ضوابط و فهرستهای مورد عمل در ارتباط با سایر تکالیف قانونی موضوع این آییننامه از جمله فهرست مناطق مشمول معافیت سرمایهگذاری، موضوع تبصره (1) ماده (132) اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم - مصوب 1380- و فهرست قلمروهای جغرافیایی موضوع ماده (1) آییننامه اجرایی قانون الزام دولت برای جبران عقب ماندگیهای استانها و مناطقی که شاخصهای توسعه آنها زیر شاخص میانگین کشور است - مصوب 1381- موضوع تصویبنامه شماره 30309/ت26841ه مورخ 30/7/1381، در سال 1384 و همچنین تا قبل از تصویب مطالعات موضوع این ماده، لازمالاجرا میباشند.
محمدرضا عارف- معاون اول رییسجمهور
جدول شماره 2- درصد پرداخت فوقالعاده جذب نگهداری براساس حقوق مبنای گروه مربوط
سطح شغل گروه شغلی و درصد پرداخت |
خدماتی- کمک تکنسین وهمتراز |
تکنسین وکاردانی همتراز |
کارشناس- مدیریت سرپرستی وهمتراز |
|||
ضریب محرومیت |
گروه شغلی |
درصد پرداخت |
گروه شغلی |
درصد پرداخت |
گروه شغلی |
درصد پرداخت |
9 |
9-3 |
25 |
12-6 |
30 |
16-8 |
40 |
8 |
9-3 |
20 |
12-6 |
25 |
16-8 |
35 |
7 |
9-3 |
15 |
12-6 |
20 |
16-8 |
30 |
6 |
9-3 |
10 |
12-6 |
15 |
16-8 |
25 |
5 |
9-3 |
7 |
12-6 |
10 |
16-8 |
20 |
4 |
9-3 |
5 |
12-6 |
7 |
16-8 |
15 |
ارقام مذکور در ارتباط با افراد غیربومی تا 5% قابل افزایش میباشد.
2356
211/1512/8265
4 مرداد 1384
بخشنامه
وجوه پرداختی بلاعوض اشخاص به نام انجمن صرع ایران (از جمله وجوه موضوع ماده 172 قانون)
172
تصویر مصوبه شماره 21610/ت 31910/ت 31910 ه مورخ 12/4/1384 هیأت محترم وزیران که در شماره 17579 مورخ 15/4/1384 روزنامه رسمی نیز درج گردیده جهت اطلاع و اقدام لازم به پیوست ارسال میگردد.
علیاکبر سمیعی- معاون فنی و حقوقی
شماره: 21610/ت 31910 ه تاریخ: 12/04/1384
وزارت امور اقتصادی و دارایی
هیأت وزیران در جلسه مورخ 8/4/1384 بنا به پیشنهاد شماره 2977/ص د مورخ 25/8/1383 انجمن صرع ایران و به استناد ماده (172) قانون مالیاتهای مستقیم - مصوب 1366- و اصلاحات بعدی آن تصویب نمود:
کلیه وجوه پرداختی بلاعوض اشخاص حقیقی و حقوقی به حساب شماره 1166 (بانک ملی ایران شعبه فنی و حرفهای) به نام انجمن صرع ایران از جمله وجوه موضوع ماده (172) قانون مالیاتهای مستقیم تلقی و از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت منبعی که مؤدی انتخاب خواهد کرد، کسر میشود.
محمدرضا عارف- معاون اول رییسجمهور
2355
211/1672/8260
4 مرداد 1384
بخشنامه
معافیت ماده 101 قانون، سال 1383 مشاغل موضوع بند (ج)
101,96,95
چون به موجب بند (د) تبصره یک ماده واحده قانون بودجه سال 1384 کل کشور مصوب 25/12/1383، شرط قسمت اخیر ماده 101 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفندماه 1366 و اصلاحیههای بعدی آن در مورد عملکرد سال 1383 صاحبان مشاغل موضوع بند (ج) ماده 95 قانون مذکور جاری نخواهد بود، لذا ادارات امور مالیاتی مکلفند درخصوص عملکرد سال 1383 این دسته از مؤدیان مالیاتی ولو اینکه بابت عملکرد سال مذکور اظهارنامه مالیاتی تسلیم ننموده باشند، معافیت مالیاتی مقرر در ماده 101 را نسبت به درآمد سالانه مشمول مالیات عملکرد سال 1383 آنان اعمال نمایند.
حیدری کرد زنگنه
2354
24265/ت 33443هـ
2 مرداد 1384
تصویبنامه
تعیین حق مسکن کارگران به میزان 100000 ریال
83
هیأت وزیران در جلسه مورخ 29/4/1384 بنا به پیشنهاد شورای عالی کار و به استناد ماده واحده قانون اصلاح طبقهبندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری مصوب 27/1/1359 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1370- تصویب نمود:
حق مسکن کارگران به میزان یکصد هزار (000، 100) ریال تعیین میگردد.
محمدرضا عارف- معاون اول رییسجمهور
2353
233/18100
1 مرداد 1384
بخشنامه
شماره حساب مالیات نقل و انتقال سهام استانها
164,143
احتراماً، عطف به رونوشت نامه شماره 6472/710-211 مورخ 12/4/1384 جناب آقای دکتر حیدری کرد زنگنه رییس کل محترم امور مالیاتی کشور، به پیوست یک برگ فهرست شماره حسابهای مالیات نقل و انتقال سهام ادارات کل امور مالیاتی استانها جهت بهرهبرداری لازم ایفا میگردد.
حمید مجرد- مدیرکل
ردیف |
مراکز وصول |
شماره حساب |
کد شعبه |
نام بانک /شعبه |
---|---|---|---|---|
1 |
آذربایجانشرقی |
96512 |
|
بانک ملی ـ شعبه مرکزی تبریز |
2 |
آذربایجانغربی |
96514 |
|
بانک ملی ـ شعبه دارایی ارومیه |
3 |
اردبیل |
96510 |
4861 |
بانک ملی ـ شعبه دارایی |
4 |
اصفهان |
96015 |
|
بانک ملی ـ شعبه دارایی اصفهان |
5 |
ایلام |
96518 |
|
بانک ملی ـ شعبه مرکزی ایلام |
6 |
بوشهر |
96522 |
7707 |
بانک ملی ـ شعبه دارایی بوشهر |
7 |
تهران |
96524 |
|
بانک ملی ـ شعبه دارایی استان تهران |
8 |
چهارمحال بختیاری |
96526 |
3272 |
بانک ملی ـ شعبه دارایی |
9 |
خراسان جنوبی |
96528 |
9011 |
بانک ملی ـ شعبه مرکزی بیرجند |
10 |
خراسان رضوی |
90037 |
8551 |
بانک ملی ـ شعبه دارایی مشهد |
11 |
خراسان شمالی |
96601 |
8698 |
بانک ملی ـ شعبه میدان دولت |
12 |
خوزستان |
96530 |
6501 |
بانک ملی ـ شعبه اهواز |
13 |
زنجان |
90032 |
4320 |
بانک ملی ـ شعبه دارایی |
14 |
سمنان |
96534 |
|
بانک ملی ـ شعبه مرکزی سمنان |
15 |
سیستان وبلوچستان |
96536 |
8305 |
بانک ملی ـ شعبه خیابان آزادی |
16 |
فارس |
96538 |
7216 |
بانک ملی ـ شعبه دارایی شیراز |
17 |
قزوین |
96562 |
|
بانک ملی ـ شعبه دارایی قزوین |
18 |
قم |
96560 |
2701 |
بانک ملی ـ شعبه مرکزی سنندج |
19 |
کردستان |
96540 |
5501 |
بانک ملی ـ شعبه سنندج |
20 |
کرمان |
96542 |
8011 |
بانک ملی ـ شعبه خیابان قدس |
21 |
کرمانشاه |
96228 |
|
بانک ملی ـ شعبه کرمانشاه |
22 |
کهکیلویه و بویراحمد |
96544 |
|
بانک ملی ـ شعبه دارایی یاسوج |
23 |
گلستان |
96564 |
|
بانک ملی ـ شعبه دارایی گرگان |
24 |
گیلان |
96546 |
|
بانک ملی ـ شعبه دارایی |
25 |
لرستان |
96548 |
|
بانک ملی ـ شعبه مرکزی خرم آباد |
26 |
مازندران |
96550 |
|
بانک ملی ـ شعبه مرکزی |
27 |
مرکزی |
96552 |
2812 |
بانک ملی ـ شعبه میدان دارایی اراک |
28 |
هرمزگان |
96554 |
|
بانک ملی ـ شعبه دارایی |
29 |
همدان |
96556 |
|
بانک ملی ـ شعبه دارایی |
30 |
یزد |
96558 |
|
بانک ملی ـ شعبه دارایی یزد |
2352
منسوخ
7932/1563/211
30 تير 1384
بخشنامه
مفتوح بودن ادارات مالیاتی تابعه در سراسر کشور در روز 01/05/1384 تا ساعت 18 جهت اخذ اظهارنامه
100، 110، 177
مالیات
پایدارترین و مطمئن ترین منابع درآمدی دولتها برای نیل به اهداف اقتصادی و اجتماعی ...
هر ایرانی در این مشارکت ملی سهمی دارد...
اخبار
- مالیات بر سوداگری، نقطه پایان گریزهای مالیاتی
- ۸۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در طول سه سال گذشته!
- مالیات بر سوداگری گام بعدی در اصلاح نظام مالیاتی
- اپلیکیشن «مالیات من»
- جزییات مالیات بر خودروهای لوکس/ این خودروها مشمول مالیات میشوند
- زمان اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
- جزئیات مالیات مواد معدنی و پتروشیمی صادراتی
- حدود ۵۰ درصد مالیاتی که وصول میکنیم فرار مالیاتی داریم
- ۶۵ درصد مشاغل پولساز مالیات نمیدهند
- جزئیات اجرایی مالیات بر خانههای خالی مشخص شد